Managerii despre Generaţia Y la muncă. Alexandru Păiuş: Răbdarea o sa devină un termen abstract

Autor: Dorin Oancea Postat la 15 septembrie 2014 326 afişări

În prezent reprezintă mai mult de o treime din forţa de muncă globală şi peste un deceniu vor domina piaţa muncii, societatea, finanţele, tehnologia. Generaţia Y este un tăvălug care, cu ochii în telefon, cu like-uri şi cu abordări personale se pregăteşte să schimbe lumea. Am întrebat un număr important de oameni de afaceri şi companii cum îi privesc şi ce aşteptări au de la Generaţia Y. Cum privesc companiile angajaţii tineri, ce provocări apar, ce tensiuni şi ce schimbări? Răspunde Alexandru Paius, Senior Partener IMAGE PR.

Managerii despre Generaţia Y la muncă. Alexandru Păiuş: Răbdarea o sa devină un termen abstract

Cat cantaresc pentru tineri cariera, provocarea, pasiunea, succesul, loialitatea fata de companie?

Cariera este deja un concept foarte relativ pentru aceasta generatie. Ei se gandesc mai mult la cauze marete, la deziderate, la chestiuni care sa ii faca sa se simta fericiti si sa le imbunatateasca viata. Lucrurile pentru ei se intampla astazi, in prezent, foarte rar mai poate sa raspunda vreunul la intrebarea cliseu “ce vrei sa faci peste cinci ani?”. Sunt pasionati de ceea ce fac, dar nu pe termen lung. Ei nu au rabdare ca lucrurile sa se intample pe indelete, daca ceva dureaza prea mult, dispare si pasiunea. Tinerii din ziua de azi sunt mai loiali cauzelor si persoanelor, decat  companiei la care lucreaza. Ei au nevoie de modele, de oameni care sa-i motiveze si sa-i indrume.

A adus Generatia Y schimbari in organizatia dv?

Au adus o perspectiva noua, moderna business-ului, in special datorita mediului tehnologic in care au fost crescuti si a importantei pe care o dau social media. Suntem mult mai prezenti in media, in topuri diverse, toate proiectele pe care le derulam sau chiar si actiunile interne sint promovate si mediatizate. Pentru generatia mea, aceste lucruri nu erau deloc prioritare unei firme de consultanta, dar datorita colegilor mai tineri, ne-am adaptat noilor tendinte.

Ce schimbari ati facut dvs pentru a va adapta organizatia la nevoile lor?

Conceptul de flexibilitate este tot mai prezent la IMAGE PR in diverse forme si feluri. De la programul de lucru, pana la modul in care lucram si ne raportam. La IMAGE PR nu avem un program de lucru in sensul clasic de interval orar, am introdus de mult notiuni ca zile libere in afara celor stabilite legal sau zile in care se lucreaza “de acasa”.

Feedback-urile sunt foarte dese si nu neaparat formale, in evaluari anuale sau discutii prestabilite, procesul decizional este mai transparent, iar actiunile de teambuilding sau team bonding sunt foarte dese si realizate la initiativa oricarui membru al echipei. Pachetele salariale includ si alte beneficii pe langa cele materiale, de la accesul la educatie prin training-uri sau prezenta la diverse conferinte si evenimente, pana la asigurari diverse, servicii financiare etc.

Cum credeti ca va evolua piata muncii?

Dupa toate studiile si statisticile, dar si dupa ceea se vede clar in interiorul organizatiei pe care o conduc, generatia Y are ponderea cea mai mare intre angajati. Acum incepem sa ne pregatim pentru integrarea generatiei Z. Probabil ca atunci cand Generatia Y va fi in postura de a conduce oamenii si mai tineri, eu voi sta pe margine si voi asista cu drag, dar si cu interes la acest proces.

Dincolo de piata muncii, care vor fi schimbarile pe care le aduc tinerii in societate?

Orice ne-am dori noi, aceasta generatie va continua sa schimbe societatea, pentru o modela tot mai mult pe nevoile sale. Vor folosi si vor inventa metode tehnologice pentru ca totul sa fie ma dinamic, sa fie la indemana si efortul sa fie minim. Rabdarea o sa devina un termen abstract. Este evident ca in timp, toate aceste tehnologii „intelectuale” care ne ajuta in activitatile zilnice vor avea impact si asupra modului in care gandim, in care actionam. Avem tendinta de a depune tot mai putin efort pentru orice lucru, chiar si pentru a ne gandi la un cadou. Nu mai este nevoie, avem aplicatii pentru acest lucru.

Prezenta in online va fi din ce in ce mai mare si de fapt, „societatea”, asa cum o stim acum, se va muta acolo.

Investitiile pe termen lung nu vor mai prezenta interes, totul fiind “consumat” in prezent. Ma refer atat din punct de vedere financiar, cit si relational.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/actualitate/managerii-despre-generatia-y-la-munca-alexandru-paius-rabdarea-o-sa-devina-un-termen-abstract-13270635
13270635
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.