DIESELGATE, de la A la Z. O analiză completă marca ProMotor, unde afli tot ce trebuie să ştii despre scandalul momentului

Postat la 09 octombrie 2015 149 afişări

Toată lumea vorbeşte despre Dieselgate şi, implicit, despre motoarele diesel montate sub capotele modelelor construite de Grupul Volkswagen. De fapt, au apărut şi suficiente glume pe seama nemţilor, dar nu toată lumea ştie ce se întâmplă în realitate. Aşa că am scris un material care să te ajute să înţelegi ce înseamnă Dieselgate.

DIESELGATE, de la A la Z. O analiză completă marca ProMotor, unde afli tot ce trebuie să ştii despre scandalul momentului

 În aceeaşi perioadă, autorităţile americane trebuiau să înceapă procesul de omologare a modelelor Volkswagen pentru anul 2016, însă au spus că nu pot să aprobe maşinile pentru vânzare dacă marca germană nu rezolvă problema emisiilor în condiţii reale.

Reprezentanţii Grupului Volkswagen au invocat diferite motive pentru care rezultatele nu erau cele dorite – de la condiţiile meteo şi până la cunoştinţele specialiştilor din ICCT, CARB şi EPA, după cum scrie Forbes. În acelaşi timp, însă, cercetătorii începuseră să analizeze codul sursă al softului folosit în maşinile construite de germani şi au descoperit că acesta trimitea semnale paralele către instrumentele de măsurare din laboratoare, păcălindu-le cu valori false.

După ce softul a fost corectat de programatori, emisiile nocive înregistrate au fost mult mai mari decât limitele impuse de legea americană.

 Autorităţile i-au ameninţat pe cei de la Volkswagen că nu le vor omologa maşinile pentru 2016, iar în 3 septembrie 2015, reprezentanţii companiei auto au recunoscut că acest soft a fost instalat pe 500.000 de maşini diesel produse de VAG şi vândute în State.

În 18 septembrie 2015, EPA a anunţat că a început o nouă investigaţie referitoare la emisiile motoarelor diesel montate în maşinile Grupului Volkswagen produse între 2009 şi 2015.

În cele din urmă, scandalul a depăşit graniţele Statelor Unite ale Americii, numărul total al maşinilor implicate depăşind 11 milioane la nivel global, 105.000 dintre acestea fiind în România.

Care maşini sunt implicate, mai exact?

E vorba despre modele produse de Volkswagen, Audi, Seat şi Skoda care au motoare diesel Euro 5 din familia EA 189. Aici intră propulsoare de 1,2 litri, 1,6 litri şi 2,0 litri.

Compania germană a creat site-uri pe care poţi să verifici, cu ajutorul seriei de şasiu (VIN), dacă maşina ta e implicată.

Toate celelalte motorizări nu intră în discuţia Dieselgate.

 Cum s-a văzut chestia asta la Volkswagen?

Urât de tot. Şeful grupului, Martin Winterkorn, a plecat de la conducere, fiind înlocuit de Matthias Müller, fostul şef de la Porsche.

Acţiunile grupului la Bursă au căzut vertiginos, ajungând de la 95 de miliarde de dolari la 60 de miliarde de dolari între 18 septembrie şi 29 septembrie. Totodată, oficialii companiei au spus că vor pune deoparte 6,5 miliarde de euro pentru repararea problemei la nivel global.

În ceea ce priveşte persoanele responsabile, investigaţia pornită de Volkswagen în interior a avut ca efect suspendarea din funcţie a lui Ulrich Hackenberg, inginerul şef de la Audi, şi a lui Wolfgang Hatz, responsabilul motoarelor Porsche pentru Le Mans. Nu au fost singurele persoane suspendate, însă Wall Street Journal scrie că ei ar fi priviţi ca fiind principalii responsabili pentru scandal, după  ce au eşuat să creeze un motor diesel curat pentru piaţa americană.

 Ok, şi ce înseamnă pentru mine acest scandal?

Deocamdată, nu mare lucru. Volkswagen a anunţat că va face un recall uriaş, începând din ianuarie 2016, însă nu a dat detalii exacte despre ce se va întâmpla atunci. Unii spun că va fi vorba despre un nou update de software, de data asta funcţional, care ar putea avea unul dintre următoarele două efecte: ori se va scădea puterea motorului pentru a se ajunge la nivelul de emisii dorit, ori se va anula păcăleala instrumentelor de laborator, păstrând puterea şi cuplul neschimbate, ceea ce va însemna că maşinile implicate nu vor mai respecta norma Euro 5, picând în Euro 4 sau chiar Euro 3.

Dacă soluţia va fi cea din urmă, guvernele lumii, printre care şi cel din România, sunt pregătite să ceară despăgubiri mărcii germane, argumentând că plăţile pentru taxele de mediu au fost mai mici decât ar fi trebuit să fie în realitate.

 La mijlocul problemei se află încrederea de care beneficia gigantul auto german, mai ales în America, unde motoarele diesel nu au fost foarte apreciate de-a lungul timpului. Acolo, Volkswagen a investit foarte mulţi bani în crearea imaginii de „diesel curat”, însă toată această nebunie a şters ca un burete eforturile nemţilor.

Unii au mers foarte departe şi au spus că Volkswagen va da faliment din cauza acestui scandal, în vreme ce alţii au spus că marca germană are potenţialul să devină mai mare ca oricând, atâta vreme cât va reuşi să gestioneze eficient criza în care se află. Indiferent de partea pe care o alegi, un lucru e clar: oficialii VAG au minţit, iar efectele acestei minciuni se vor vedea mulţi ani de-acum încolo.

Analiză realizată de ProMotor

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/actualitate/dieselgate-de-la-a-la-z-o-analiza-completa-marca-promotor-unde-afli-tot-ce-trebuie-sa-stii-despre-scandalul-momentului-14819051
14819051
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.