Dacia se situează în top5 în zece ţări europene

Autor: Dorin Oancea Postat la 17 ianuarie 2022 46 afişări

Dacia este marca cea mai vândută către clienţii particulari în Franţa şi se situează în top5 în alte 9 ţări europene, anunţă compania, care precizează că, cu 537.095 vehicule vândute în 2021, firma progresează cu 3% pe o piaţă penalizată de criza sanitară şi de cea a componentelor electronice.

Dacia se situează în top5 în zece ţări europene

Pentru prima oară Dacia urcă pe podiumul european al vânzărilor către clienţii particulari, ajungând la o cotă record de 6,2% pe acest segment de piaţă. Această performanţă este datorată în principal succesului modelelor Dacia Sandero (peste 226.000 de unităţi vândute – inclusiv versiunea Stepway) şi Dacia Duster (peste 186.000 de unităţi vândute).

Sandero este pentru al cincilea an consecutiv cel mai vândut model către clienţii particulari din Europa, performanţă înregistrată neîntrerupt din 2017. La rândul său, Duster este pentru al patrulea an consecutiv cel mai vândut SUV din Europa către aceeaşi categorie de clienţi.

Lansat în primăvara trecută, Dacia Spring (cu 27.876 unităţi vândute) joacă deja un rol important pe piaţa europeană a vehiculelor 100 % electrice. În doar 9 luni, comenzile au ajuns la peste 46.000 de unităţi.

Este de aşteptat ca aceste tendinţe să se amplifice în 2022 odată cu extinderea ofertei de produse, în special prin lansarea comercială în decursul primului trimestru a modelului Jogger, un vehicul de familie cu până la 7 locuri, notează compania, într-un comunicat.

În România, Dacia rămâne lider pe piaţă, cu 4 dintre modele sale în top 5 modele vândute în 2021.

În creştere cu 3,1 % faţă de anul precedent, vânzările totale ale mărcii Dacia au ajuns în 2021 la 537.095 de unităţi în condiţiile unei pieţe stabile dar puternic afectate de criza sanitară şi de cea a componentelor electronice. În perimetrul său de comercializare, Dacia a înregistrat o creştere a cotei sale de piaţă cu 0,1 puncte procentuale, până la 3,5%.

În 2021 Dacia a atins în Europa o cotă de piaţă record de 6,2% în segmentul vânzărilor către clienţii particulari, devenind în premieră a treia marcă cea mai vândută în rândurile acestei categorii de public.

În afara României, Dacia este marca cea mai vândută către clienţii particulari în Franţa şi se situează în Top5 în alte 9 ţări europene (Italia, Spania, Portugalia, Belgia, Austria, Polonia, Republica Cehă, Ungaria şi Croaţia). În Germania, marca se află în Top10. Dacia este de asemenea lider de piaţă în Maroc. Această performanţă este susţinută de succesul modelelor Sandero şi Duster.

Dacia Sandero a înregistrat un volum de vânzări cifrat la 226.805 de exemplare, din care aproape 90% au fost reprezentate de cea de-a treia generaţie a modelului. În 2021, pentru al cincilea an consecutiv, Dacia Sandero a fost cel mai vândut model din Europa către clienţii persoane fizice. În unele ţări, Sandero a fost chiar cel mai vândut model către toate categoriile de clienţi. În aceste condiţii, Sandero s-a situat la sfârşitul anului pe locul al doilea în clasamentul celor mai vândute modele din Europa.

Aceeaşi tendinţă a fost valabilă şi în cazul modelului Dacia Duster, care este, din 2018, cel mai vândut SUV din Europa către clienţii particulari. Cu 186.001 unităţi comercializate în 2021 pe toate pieţele, Duster a depăşit 2 milioane de exemplare vândute de la lansarea sa în 2010.

Lansat în primăvara trecută, Dacia Spring şi-a făcut o intrare remarcată pe piaţa vehiculelor 100 % electrice cu 27.876 unităţi vândute şi peste 46.000 de comenzi la finele anului 2021. Conceput pentru a democratiza accesul la mobilitatea electrică pentru deplasările zilnice, Spring se afirmă ca un automobil urban de referinţă pe numeroase pieţe. În mod remarcabil, 80% din cei care au achiziţionat un vehicul Spring nu erau anterior clienţi ai mărcii Dacia.

La nivel european, 90 % din clienţii Dacia Spring au optat pentru nivelul de finisare Confort Plus. Totodată, versiunea Stepway reprezintă 70 % din vânzările de Sandero, în timp ce 60 % dintre clienţii modelului Duster au preferat versiunea Prestige.

Preferinţa tot mai accentuată a clienţilor pentru versiunile vârf de gamă este însoţită de un alt fenomen relevant: Dacia cucereşte clienţi care anterior nu achiziţionaseră un vehicul din cadrul Group Renault, procentul acestor noi clienţi, sau „rata de cucerire”, fiind de 60 %. Pe de altă parte, atunci când decid să îşi înlocuiască maşina cu una nouă, 75 % din clienţii Dacia rămân fideli mărcii.

În 2022 Jogger se va alătura modelelor Dacia. Noul vehicul de familie cu până la 7 locuri a fost conceput pentru a răspunde nevoilor de confort, de spaţiu şi de modularitate ale unei categorii largi de clienţi. Aplicarea planului strategic anunţat anul trecut va continua cu introducerea progresivă a noii identităţi de marcă, atât în reţeaua comercială (începând din primul semestru) cât şi pe gama de modele (în ultima parte a anului).

„Dacia este în prezent un adevărat motor de creştere pentru Renault Group. 60 % din cumpărătorii de vehicule Dacia provin din afara Grupului, în timp ce 75 % din posesorii de Dacia rămân fideli mărcii atunci când cumpără o nouă maşină în locul celei vechi”, precizează Denis Le Vot, Director General al mărcilor Dacia & LADA. „Această ofensivă se realizează în special datorită versiunilor superioare de echipare ale modelelor. Creşterea vânzărilor şi a cotelor de piaţă confirmă faptul că Dacia atrage o categorie tot mai largă de clienţi.. În 2022, Dacia deschide un nou capitol din istoria sa. Punerea în aplicare a planului nostru strategic se materializează în principal prin lansarea comercială a modelului Jogger şi prin introducerea noii identităţi de marcă”.

În România, Dacia a vândut 38.120 de vehicule în 2021. Modelele Dacia figurează pe patru din primele cinci poziţii ale topului celor mai vândute vehicule de pe piaţa locală.

Dincolo de succesul constant al modelelor Logan (13.482 unităţi), Duster (9.045 unităţi) şi Sandero (8.227 unităţi), aflate în fiecare an în fruntea clasamentului de vânzări, merită subliniată performanţa modelului Spring, ajuns pe locul cinci în topul celor mai bine vândute autoturisme din România. În numai trei luni de la începutul livrărilor către clienţi au fost înmatriculate 3.068 de exemplare, ceea ce înseamnă aproape 48% din totalul vânzărilor de vehicule electrice de pe piaţa din România în 2021.

Devenită marcă a Renault Group începând din anul 1999, Dacia este prezentă în 44 de ţări, de pe 4 continente.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
dacia,
rezultate,

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.