Cel mai puternic retailer autohton, în acţionariatul căruia au intrat BERD şi două fonduri de investiţii, deschide cel de-al patrulea hipermarket, o investiţie de 6 mil. euro. „E doar primul pas dintr-un plan ambiţios de extindere”

Autor: Cristina Roşca Postat la 22 ianuarie 2025 53 afişări

Cel mai puternic retailer autohton, în acţionariatul căruia au intrat BERD şi două fonduri de investiţii, deschide cel de-al patrulea hipermarket, o investiţie de 6 mil. euro. „E doar primul pas dintr-un plan ambiţios de extindere”

Retailerul românesc La Cocoş, care anul trecut a atras BERD şi două fonduri de investiţii în acţionariat, deschide cel de-al patru hipermarket al reţelei la Braşov. Inaugurarea va avea loc pe data de 24 ianuarie 2025.

„Deschidem cel de-al patrulea hipermarket, pentru care investiţia s-a ridicat la aproximativ 6 milioane de euro. Din această sumă, 2,7 milioane de euro au fost alocate amenajării şi mobilării magazinului, iar diferenţa de 3,2 milioane de euro a fost destinată stocurilor de mărfuri necesare aprovizionării”, spune Iulian Nica, fondatorul La Cocoş.

Aceasta este o afacere antre­pre­no­rială relativ tânără, primul magazin fiind deschis în urmă cu un deceniu, la Ploieşti. Apoi, după ce businessul iniţial a ajuns la dimensiunea maximă, Iulian Nica a replicat modelul în Bucureşti, cea mai competitivă piaţă de retail din România, dar şi cea mai mare. În 2022 a fost inaugurat al treilea magazin La Cocoş, tot în Ploieşti.

“La Cocoş a introdus pentru prima dată pe piaţa din România, în 2014, un concept noi de hipermarket, care oferă clienţilor posibilitatea de a beneficia de preţuri diferenţiate în funcţie de cantitatea cumpărată”, adaugă antreprenorul.

Un model similar mai au comercianţii cash&carry, care se adresează însă revânzătorilor şi companiilor, mai degrabă decât clienţilor finali.

Retailerul este activ pe formatul de hipermarket şi este cunoscut pentru politica preţurilor mici. De altfel, aceasta a fost şi principala „armă“ a companiei în lupta cu concurenţa.

La Cocoş a închis anul 2023 (cele mai recente date publice) cu vânzări de aproape 1 mld. lei (200 mil. euro), plus cu 40%.

Evoluţia vânzărilor a determinat ca mai multe fonduri de investiţii să „dea târcoale” businessului originar din judeţul Prahova. În final, consorţiul format din BERD, CEECAT şi Morphosis a fost câştigător.

„Suntem mândri să anunţăm că, alături de noii noştri acţionari – BERD, CEECAT Capital şi Morphosis Capital – această deschidere marchează un moment definitoriu în evoluţia companiei. Reprezintă, totodată, primul pas dintr-un plan ambiţios de extindere, pe parcursul următorilor 3-5 ani, care include inaugurarea a 12 noi magazine şi crearea a peste 2.200 de locuri de muncă la nivel naţional.”

Urmărește Business Magazin

0 seconds of 1 minute, 15 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
01:15
01:15
 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.

www.zf.ro
Ne luăm adio de la săptămâna de lucru de cinci zile? Ce experimentează mai nou companiile din întreaga lume?