Andrei Cionca: ”Criza a făcut curăţenie în mediul de business”

Autor: Iuliana Roibu Postat la 02 octombrie 2013 262 afişări

Andrei Cionca, fondatorul Casei de Insolvenţă Transilvania, vorbeşte pentru BUSINESS Magazin despre ultimii cinci ani şi ce au însemnat aceştia pentru afacerea lui. Pe lângă creşterea de business, Andrei Cionca se bucură că mediul de afaceri a învăţat o lecţie: ”A fi insolvent poate fi echivalentul unei simple răceli, nu neaparat o ceritudine a morţii”.

Andrei Cionca: ”Criza a făcut curăţenie în mediul de business”

6. Cum vedeţi viitorul practicienilor în insolvenţă? Credeţi că ultimii cinci ani au schimbat şi domeniul? Cum?

Da. Categoric ultimii 5 ani au schimbat evoluţia pieţei practicienilor în insolvenţă. Cum spuneam şi mai devreme, faptul că mediul de afaceri şi mediul bancar au intrat într-un contact atât de strâns cu procedura a deschis ochii tuturor asupra beneficiilor sale şi s-a putut contura astfel o imagine mult mai clară şi realistă despre insolvenţă, curăţată de stigmatul anterior recesiunii. În acelaşi timp apreciem că se vor impune în continuare pe piaţă practicienii dispuşi să inoveze şi să identifice la timp cele mai bune şi mai rapide soluţii de restructurare a business-urilor.

7. Ce perspectivă aveţi asupra viitorului apropiat din punct de vedere macroeconomic - următorii cinci ani?

Cele mai pesimiste anticipări lansate de la începutul crizei comparau soarta Europei de acum cu cea a Japoniei din criza anilor 90. Dacă urmăm acest scenariu, repet, pesimist, ne aflăm la jumătatea „deceniului pierdut” şi ar trebui să apară deja primele semne de revigorare.

Aşteptările de creştere pentru România le apreciem peste media europeană, datorită nevoilor mai mari de dezvoltare a infrastructurii, avantajelor în sectorul agricol, dar şi poziţionării geografice favorabile, cu oportunităţi de reprofilare pe domenii logistice.

8. Consideraţi că valul de criză a cernut oamenii de afaceri din România după criterii corecte? Cum comentaţi căderea abruptă a unora şi saltul sau rezistenţa altora?

E drept că perioada aceasta de recesiune a resetat mediul de afaceri din Romania. Cât de corect a făcut-o sau nu e însă o chestiune discutabilă. Fiecare regulă are excepţiile ei, dar un lucru e cert: afacerile sunt matematică, aşa că cine şi-a facut corect temele şi a învăţat fiecare lecţie la timpul ei nu a avut de suferit în criză, ba chiar a ştiut să o folosească în beneficiul său.

9. După ce criterii credeţi că s-a reorganizat piaţa de business?

Criza a avut un rol de distrugere creatoare, un adevărat proces de triere, care a permis jucătorilor rămaşi să se dezvolte într-o piaţă aerisită, după decimarea majorităţii. După cinci ani de recesiune, întregul mediu de afaceri a trecut printr-un filtru foarte puternic. Cei puţini rămaşi încă în piaţă sunt actori economici valoroşi, cu o poveste de succes în spate de-acum. Sunt acei olimpici la fizică şi informatică, pe care nimeni nu îi laudă, dar care reprezintă certitudinea viitorului.

Criteriile de performanţă nu au mai fost ca în anii precedenţi profitul şi cota de piaţă, ci rezolvarea supraîndatorării şi optimizarea costurilor. Iar astfel de ţinte se ating cu gândire strategică şi disciplină. Oportunismul a fost astfel curăţat din mediul de business la scară mare. Jucătorii care au rămas şi au reuşit să rezolve aceste constrângeri ale supraîndatorării şi optimizării de costuri, s-au redresat şi şi-au consolidat poziţia pe piaţă pe termen lung.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/actualitate/andrei-cionca-criza-a-facut-curatenie-in-mediul-de-business-11440289
11440289
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.