Tânăra de 30 de ani care vrea să deschidă 18 magazine de haine în acest an în România şi să ajungă la afaceri de 26 de milioane de euro
Compania poloneză, listată la bursa din Varşovia din 2001, a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 5 miliarde de zloţi polonezi (1,16 miliarde de euro), în creştere cu 17% faţă de 2014. Grupul are şase branduri de modă (Reserved, Tallinder, Cropp, House, Sinsay şi Mohito) şi activităţi în 17 ţări.
În urmă cu mai bine de doi ani, Alina Bistreanu a primit un telefon de la un headhunter care îi propunea poziţia actuală; au urmat un şir de discuţii, evaluarea pieţei, conturarea unui plan şi a acceptat mandatul. Se consideră o persoană foarte norocoasă, deşi obişnuieşte să spună că norocul ni-l facem singuri. „În cazul meu, acest «noroc» se traduce prin ambiţie şi foarte multă muncă, dar şi oportunitatea de a întâlni oameni care au crezut în mine, şi aici fac referire atât la angajatori, cât şi la echipele pe care le-am coordonat şi cu ajutorul cărora am reuşit să obţin rezultate.“ Deşi, completează ea, cariera sa nu se întinde pe o perioadă lungă de timp, a avut parte de multe reuşite: a obţinut o poziţie de conducere la 21 ani, iar trei ani mai târziu prelua o poziţie internaţională cu responsabilităţi de coordonare şi expansiune a magazinelor Gap. Iar apoi, la începutul anului 2012, a preluat conducerea companiei BSB, neprofitabilă la acea vreme; după un singur an de activitate „am reuşit să încheiem anul pe profit”. Nu i se întâmplă des să vadă uimire pe faţa celor cu care lucrează, atunci când văd ce tânără e, şi chiar şi pe vremea când avea 24 de ani şi negocia deschiderea de magazine Gap în alte ţări reticenţa interlocutorilor era spulberată în numai câteva minute.
În România, piaţa de îmbrăcăminte este dominată de nume străine ca Inditex, cu afaceri de peste 175 de milioane de euro, H&M, cu vânzări de peste 100 de milioane de euro, şi C&A, cu afaceri de circa 50 milioane de euro. Inditex este primul intrat pe piaţa locală, întâi în franciză în 2004 şi trei ani mai târziu direct, ajungând ca în prezent să deţină pe piaţa locală circa 100 de magazine sub şapte branduri, printre care şi Zara.
Peisajul retailului de fashion s-a aglomerat tot mai mult în ultimii ani şi tot mai multe nume au pretenţii la felii cât mai consistente din piaţă, iar turcii de la Waikiki sau Koton sunt numai câteva exemple. Retailerii locali au pierdut tot mai mult teren, iar cei care se luptă acum cu presiunea străinilor au cifre de afaceri de ordinul câtorva milioane de euro; de exemplu, TinaR – cu 12 magazine are afaceri de circa 2,5 de milioane de euro, Depot 96 – lanţ format din opt magazine, cu venituri de 1,7 milioane de euro, Nissa, cu 14 magazine şi vânzări de 1,2 milioane de euro. Evident, forţa financiară are un cuvânt greu de spus, de vreme ce numai bugetul de investiţii pe care îl pune la bătaie retailerul polonez pentru extinderea din acest an, de 10 milioane de euro, este de câteva ori mai mare decât vânzările pe un an ale unui lanţ românesc de modă.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro