Povestea româncei din topul Forbes al celor mai de succes tineri din SUA

Postat la 07 ianuarie 2016 15709 afişări

Povestea româncei din topul Forbes al celor mai de succes tineri din SUA

„Este o diferenţă între a avea ideea şi a crea compania, apoi un business, există mai multe stagii. În ultimii doi ani, am crescut şi eu ca lider, dar şi compania ca viziune strategică“, spune Anda Gânscă, referindu-se la modul cum a evoluat compania sa după înfiinţare. Aceasta a devenit o unealtă nouă în domeniul advertisingului, utilă în contextul în care marile branduri au realizat că reclamele tradiţionale de tip banner folosite pe site-urile unor publicaţii nu funcţionează, au o rată de click de 0,1%, or, aceasta nu este o modalitatea ideală de a ajunge la audienţă şi de a o convinge de un anumit mesaj. Gânscă a observat că marile companii trec printr-o schimbare de mentalitate, iar modul cum investesc banii în crearea de conţinut se axează pe un conţinut similar cu cel editorial. În contextul în care ei investesc în a crea acest tip de conţinut, au nevoie de o modalitate de a studia impactul pe care îl are un mesaj transmis în acest fel. Prima modalitate este de a interacţiona direct cu audienţa.

Prin intermediul Knotch, ei analizează comportamentul utilizatorilor pe platformele publicaţiilor media, colectează datele legate de acest comportament şi oferă o viziune de ansamblu asupra gradului de participare a audienţei. „A înţelege dacă un articol are efectul scontat este complex, există date care ţin de modul în care participă, dacă sunt atât de prinşi de conţinut încât să răspundă, timpul petrecut, numărul de share-uri şi comportamentul pe reţelele sociale“. Potrivit lui Gânscă, platforma are trei tipuri de clienţi: marile branduri, plătitoarele de conţinut autorizat, agenţiile de advertising care lucrează cu marile branduri, cât şi publicaţiile, cu care lucrează într-un sens invers, aplicaţia ajutându-i să înţeleagă pe cei care au plătit pentru realizarea conţinutului că acesta s-a ridicat la nivelul aşteptărilor.

Dacă mai întâi s-a concentrat pe conceperea produsului, spune că ultimele şase luni le-a dedicat creşterii businessului.  În prezent, compania pe care o conduce are două birouri, unul în San Francisco, dedicat echipei de produs, şi altul în New York, locul de unde o echipă se ocupă de relaţiile cu clienţii, marketing şi PR. Spune că nu stă mai mult de două săptămâni într-un loc. În cadrul echipei lucrează în prezent zece angajaţi. „Nu îmi place foarte mult să cresc echipa, sunt obsedată de a crea cât mai mult impact cu cât mai puţine resurse, toţi sunt foarte talentaţi, fiecare inginer stie sa codeze în toate limbajele de programare posibile“, spune ea referindu-se la cei zece angajaţi care, potrivit ei, au mai multe naţionalităţi: sunt din SUA, Slovacia, Australia, Franţa, cât şi din România.  

Recent, tânăra a fost nominalizată în lista publicaţiei americane Inc a celor mai promiţători antreprenori, listă în care a stat alături de Mark Zuckerberg şi de Elizabeth Holmes. „Este mai mult o recunoaştere a eforturilor, nu neapărat a succesului, am mulţi prieteni care au apărut aici, este apreciat faptul că avem curajul  de a crea start-up-uri care să se lupte cu cele mai mari companii, despre asta este vorba, despre nişte copii care se luptă cu giganţii din industrie şi cât de cât câştigă".

În ce priveşte planurile sale viitoare, ele nu se limitează la dezvoltarea Knotch, pentru care ar vrea să mărească aplicabilitatea către lumea medicală. „Îmi doresc să creez un impact mare în lumea asta, într-un fel sau altul, o să mă concentrez pe analizat date, mă fascinează comportamentul uman şi modul cum putem rezolva probleme fundamentale". Şi-a propus astfel să se concentreze pe prelungirea vieţii umane.

„Există avansuri ale conceptului de a trăi mai mult şi mai bine, diferite tratamente, asta caut să găsesc şi eu. Dacă aş căuta bani sau faimă, calea ar fi mult mai scurtă. Când mă aşez la o masă cu toţi antreprenorii pe care îi cunosc, vorbim de impactul pe care îl creăm şi nu despre premii sau altceva.“ România nu se află între planurile sale de afaceri, dar vine totuşi aici o dată la două luni pentru a o vedea pe mama sa şi, uneori, în calitate de speaker în cadrul unor evenimente. În curând va participa la evenimentul Techsylvania dedicat antreprenorilor IT din Cluj-Napoca, unde va vorbi alături de antreprenori precum Florin Talpeş (Bitdfefender), Andrei Dunca (Liverail) sau Flaviu Simihăian (iMedicare). „Când vorbesc în faţa antreprenorilor, încerc să transmit că va fi o călătorie foarte lungă, plină de obstacole, în care tot timpul este mai greu decât crezi. Trebuie să creeze un produs care chiar răspunde la o nevoie din piaţă, dar chiar şi aşa va fi extraordinar de greu să reuşească“.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/povestea-romancei-din-topul-forbes-al-celor-mai-de-succes-tineri-din-sua-14925738
14925738
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.