Povestea româncei care a pornit afacerea în urmă cu 18 ani cu o investiţie de 5.000 de dolari, iar azi a ajuns la 120 de angajaţi şi afaceri de 2,8 milioane de dolari

Autor: Georgiana Călin Postat la 20 septembrie 2016 3331 afişări

Aceste lecţii au ajutat-o până în ziua de azi să aibă o viziune clară asupra banilor companiei şi un permanent echilibru din punct de vedere financiar, afirmă antreprenoarea, care a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 11 milioane de lei şi profit de 1,8 milion de lei. Magda Bei spune şi că nu ar fi reuşit fără sprijinul colegilor, iar media de vechime a celor 120 de angajaţi este de circa şase ani.

Activitatea firmei s-a tot diversificat, în funcţie de nişele pe care le-au identificat cei doi soţi, iar acum Graphtec Design produce mobilier (pentru locuinţe şi pentru spaţii comerciale), produse outdoor (de pildă standuri expoziţionale, casete luminoase, rooftopuri, print digital) dar şi confecţii metalice, colantări auto sau diverse produse customizate de client. Cele mai mari procente din încasări revin produselor de amenajări interioare, mobilierului şi standurilor expoziţionale, spune antreprenoarea, care îşi petrece circa opt ore pe zi împreună cu angajaţii, implicându-se în toate departamentele.

În prezent, pe lângă participarea la târgurile şi expoziţiile din domeniu, echipa Graphtec Design lucrează la un magazin de produse online, care va fi lansat la începutul lui 2017. Procesul de stabilire a gamei alese pentru stoc este mai dificil decât se aştepta, explică ea, deoarece trebuie să aleagă din cele 36.000 de tipuri de produse create de-a lungul celor 18 ani de activitate. Pentru anul acesta, fondatoarea estimează o cifră de afaceri cu 15% mai mare decât 2015, iar în 2017 va face pasul şi în afara graniţelor ţării, cu „planuri pregătite temeinic încă de anul trecut, care vor revoluţiona piaţa externă“.

Dincolo de preocupările sale legate de afacere, Magda Bei spune că susţine antreprenoriatul, prin diferite activităţi sau proiecte. Unul dintre proiectele aflate în desfăşurare este Atelierul de Practică – creat pentru „tinerii de azi, care sunt introduşi în sisteme ce nu funcţionează“ – ce îşi propune să ofere lecţii practice în 12 tipuri de activităţi şi peste 20 de meserii. Pentru început, proiectul se adresează celor din Constanţa – unde se află sediul companiei – şi ulterior celor din întrega ţară. 

Deşi majoritatea mentorilor săi profesionali au fost bărbaţi, constănţeanca spune că a încurajat întotdeauna femeile să‑şi asume răspunderea în funcţii de decizie, pentru că „este un domeniu al detaliilor, ce are mare nevoie de femei harnice“. Iar pe lângă calităţile obligatorii în antreprenoriat – ca responsabilitate, răbdare, capacitate de ascultare, viziune pe termen lung – ţine să adauge pe listă şi „vulnerabilitatea de a recunoaşte când are nevoie de ajutor şi un vocabular elegant, potrivit interlocutorului“.

Dacă şi-ar analiza retrospectiv cariera şi ar transforma-o în poveţe, ar exista câteva direcţii pe care le împărtăşeşte mereu tinerilor, pe care îi sfătuieşte: să îşi aleagă mentori din domeniile în care vor să activeze şi să îşi facă un plan de afaceri pe minimum şase luni, să identifice o metodă prin care să aducă valoare adăugată pe piaţă în acel domeniu şi, mai ales, „să fie curajoşi şi să nu accepte pompierii în viaţa lor, cei care le pot stinge focul entuziasmului“.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.