Povestea finanţistului pasionat de modă

Autor: Georgiana Călin Postat la 25 noiembrie 2016 587 afişări

Povestea finanţistului pasionat de modă

Iar pentru atragerea clienţilor, Lanidor a apelat la o sumă de strategii, printre care diverse reduceri, parteneriate cu alte branduri, cât şi binecunoscutele carduri de fidelitate. „Am avut şi vom mai avea Happy Weekend, reducerile de semisezon, momentan în derulare, cât şi câteva evenimente pentru Black Friday. Acestora li se adaugă tacticile larg răspândite, ca reducerile obişnuite, de Crăciun şi de sezon”, spune Dumitrescu. În plus, mizează şi pe diversele asocieri cu branduri care ce au acelaşi corebusiness, cum ar fi cel mai recent parteneriat, cu tour operatorul Cocktail Holiday: „Toţi care pleacă în Portugalia şi cumpără destinaţia Madeira au vouchere de reducere la Lanidor”. Cât priveşte cardurile de fidelitate, momentan acestea se pot accesa doar pe platforma cardsforyou, dar vor exista, în curând, şi în format fizic, iar „clienţii fideli vor avea reduceri în funcţie de programul menţionat acolo”. Pe termen lung, planul celor doi antreprenori este de a dezvolta brandul la nivel naţional, iar apoi să aducă pe piaţa locală cu Globe –  un brand exclusivist, din segmentul de lux, aflat tot sub umbrela Lanidor. „Se află la stadiul de idee. Am vorbit cu ei, sunt de acord să o facem, însă abia după ce vedem rezultatele pentru franciza Lanidor. Dacă e să ne extindem, o vom face tot pe segmentul fashion, iar asta pentru că ne-au dat încredere cei din grupul Lanidor”, afirmă Adrian Dumitrescu.

Cel mai mare retailer portughez de haine pentru femei, Lanidor, se încadrează în categoria industriei de modă premium, conform spuselor antreprenorului. Acesta a fost şi unul dintre motivele principale pentru care a ales brandul, deoarece „simţea o lipsă pe această zonă” pe plan local. „Ca preţuri, suntem între Massimo şi Zara (n.r.: ambele branduri aparţin grupului lider Inditex), dar calitatea produselor Lanidor este mai mare decât a celor de la Zara”, adaugă Dumitrescu. În directă concurenţă cu Lanidor se află, conform spuselor sale, branduri precum Massimo, Motivi, Nisa, „însă bătălia mare e pe zona de masă, nu pe premium”, declară Dumitrescu. Mai mult, spune că îşi doreşte prezenţa concurenţei lângă Lanidor, la propriu, „deoarece sunt două locuri goale aici şi concurenţa ne-ar aduce trafic”. Pe de altă parte, mizează pe calitate şi spune că „concurenţa demonstrează cine are efectiv produse de calitate şi cine răzbeşte pe piaţa aceasta”. Datele arată că apetitul românilor către fashion se află într-o continuă creştere, deşi alături de Bulgaria, România are cea mai scăzută putere de cumpărare din UE. Cu toate acestea, românii au cheltuit anul trecut 16 miliarde de lei, faţă de 15,2 miliarde de lei în anul anterior, conform Ziarului Financiar. Din totalul sumei, circa 65% a mers către achiziţiile de haine, 28% către încălţăminte, iar restul către articole sportive. Piaţa locală de modă este dominată de grupurile Inditex (Zara, Massimo), H&M şi C&A, care sunt, în această ordine, liderii pieţei. Cu salarii de opt ori mai mici decât în Germania, dar cu preţuri similare la haine şi pantofi, românii ajung să aloce lunar cea mai mare pondere din venit pentru achiziţiile de modă. Astfel, un român cheltuie lunar circa 77 de lei pentru achiziţia de haine şi pantofi, cu 30% mai puţin decât un ceh sau un polonez şi de cinci ori mai puţin decât un neamţ.

Grupul Lanidor are peste 100 de locaţii în lume, în general „în ţări exotice precum Kazahstan, Qatar, Liban, Dubai, Angola, Ecuador, dar şi în Spania sau Danemarca”, spune antreprenorul. Lanidor a fost fondat în 1966, în Portugalia, şi face parte din grupul cu acelaşi nume, care mai deţine brandurile Globe (brand de lux, lansat în Spania şi achiziţionat ulterior de compania portugheză), Quebramar (iniţial cu îmbrăcăminte pentru bărbaţi, acum au şi o linie pentru femei), Casa Batalha (brand de accesorii, cel mai vechi din Portugalia, datând din 1635) şi Companhia do Campo (brand home decor). În Portugalia, grupul Lanidor are atât magazine proprii, cât şi în franciză, iar internaţional se extinde doar în franciză. „Lanidor se adresează femeii moderne, de carieră, care pune preţ pe ţesătură, pe calitate şi îşi permite să cumpere”, spune Adrian Dumitrescu. Dacă în Portugalia clientele cumpără la orice vârstă, neexistând un profil standard, în România clientela încă testează produsele acestui brand. La nivel local publicul ţintă este constituit din femei cu vârste cuprinse între 25 şi 45 de ani, conform spuselor fondatorului, iar până în prezent cele mai căutate produse Lanidor sunt rochiile (cu preţuri între 200 şi 400 de lei) şi poncho-urile (250-350 de lei). Preţuri despre care antreprenorul spune că sunt „ca în piaţă, nu extraordinar de mari”. În magazinul Lanidor hainele propun o gamă largă de culori, imprimeuri şi grafice colorate, „stil atipic pentru România”, scopul fiind de a binedispune, mai spune Dumitrescu.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.