O nouă intrare postcriză pe piaţa mobilei de lux

Autor: Ioana Matei Postat la 20 februarie 2016 469 afişări

Roxana Alexandrescu este cel mai recent antreprenor care a intrat pe piaţa produselor de lux pentru locuinţă, mizând pe dorinţa unei categorii de clienţi de a-şi amenaja casa în acord cu garderoba şi cu maşina.

Cu brandul Roberto Cavalli a luat contact în anul lansării colecţiei de gresie şi faianţă, în urmă cu patru ani, în cadrul celui mai important târg de profil, organizat anual în Bologna. A fascinat-o modul cum marii producători din Europa îşi prezentau colecţiile de gresie şi faianţă, în cadrul unor întregi scenografii. Din colaborarea cu italienii, a observat că ei nu sunt deloc reticenţi în a vinde lux în România. „Italienii sunt obişnuiţi să vândă lux în România, producătorii italieni ştiu că România este o piaţă a contrastelor, ştiu că aici se vând mai multe Ferrariuri decât în alte ţări, în plus, românii sunt foarte prezenţi ca şi cumpărători în Roma, Milano de la la Cavalli, Prada, Gucci – prin urmare, cumpărătorul român este unul care cheltuieşte foarte mult. În ansamblu poate fi o piaţă dificilă pentru obiectele de lux, dar în realitate are cumpărători avizaţi, care iubesc frumosul şi sunt gata să cheltuie bani.“

Profilul clientului Collezioni este al celui cu venituri medii spre înalte. „Cred că acum clientul de lux este unul mai educat, care vrea să îşi facă mai multă plăcere lui şi care are mai puţin de demonstrat“, îşi descrie Alexandrescu clienţii. Şi-a propus însă să nu se limiteze la o parte din piaţă – mare parte din vânzări vor fi generate de listele de căsătorie şi de cadourile importante, dar şi de acei clienţi care vor să îşi facă lor înşişi o plăcere, crede antreprenoarea. Pentru fidelizarea clientului, tendinţa actuală în magazinele de lux este orientarea pe magazinele de concept, care adună sub acelaşi stil mai multe mărci, fie că vorbim de cele destinate hainelor de lux sau produselor pentru casă. Astfel, Alexandrescu şi-a propus ca pe termen lung să extindă magazinul prin includerea altor mărci, inclusiv a celor româneşti.

Dincolo de liniile Roberto Cavalli, în magazin se află produse de completare cu impact vizual similar, made in România – spre exemplu – lustre şi lampadare din sticlă realizate într-un atelier din România de Gabriela Seres, acesta fiind de altfel singurul brand românesc prezent deocamdată în magazin. „Intenţionăm să mai aducem mărci româneşti realizate la acest nivel, cred că handmade-ul a fost o lungă perioadă minimalizat în România, de aceea brandurile româneşti care au rămas într-adevăr să facă lucrurile de o anumită calitate, manual, au fost penalizate pentru că, de multe ori, în concepţia cumpărătorului, s-a întâmplat să asocieze lucrul făcut în România cu lucrul care este mai ieftin.“ Printre planurile de viitor se află şi extinderea în alte oraşe, Alexandrescu mizând pe distribuţia exclusivă a brandurilor Roberto Cavalli destinate amenajării locuinţei. „Credem că România nu se opreşte la Bucureşti şi eu am avut clienţi care au venit de la Sibiu, Timişoara sau Iaşi“. Îşi doreşte să se extindă cu un nou magazin în aproximativ doi ani.

Piaţa mobilei de lux, segment care face parte dintr-o piaţă totală a retailului de mobilă de peste 700 de milioane de euro, a fost printre cele mai afectate de contextul economic dificil din ultimii ani. La începutul anului trecut, francezii de la Roche Bobois au spart gheaţa şi au inaugurat primul magazin din Capitală, în fostul sediu al Marfin Bank. Afacerea Roche Bobois este dezvoltată în regim de franciză de omul de afaceri Şerban Cismărescu, care a condus, în ultimii 19 ani, compania de mobilier de lux italienesc Innova, al cărei director general este în continuare.

Showroomul Roche Bobois se întinde pe o suprafaţă de 600 de metri pătraţi şi este obiectul unei investiţii de aproximativ 650.000 de euro, în amenajare, decoraţiuni, în mobilier, în stocul de marfă, în pregătirea angajaţilor. „După ani buni de micşorări şi închideri, noi credem că acum este momentul pentru a face acest magazin, pentru că piaţa s-a structurat mai bine, întrezărim o revenire a pieţei pe diferite domenii, fianciar, real estate, nu este o revigorare agresivă pentru că nu mai este momentul de aşa ceva, dar este o revigorare evidentă. Inevitabil se va întâmpla acest lucru şi pe segmentul nostru în anii ce urmează“, spunea Cismărescu la momentul deschiderii magazinului. În 2013, pe piaţa locală de mobilă de lux a intrat şi brandul american Ethan Allen, printr-o franciză controlată de Diana Şucu, în urma unei investiţii iniţiale de un milion de euro.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/o-noua-intrare-postcriza-pe-piata-mobilei-de-lux-15081129
15081129
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.