O franţuzoaică a construit în România un business cu vinuri şi mâncare gourmet

Autor: Iuliana Roibu Postat la 27 iulie 2015 2674 afişări

La zece ani de când s-a stabilit în România, o franţuzoaică dintr-o familie de viticultori care a construit lângă Olimp o poveste cu vinuri şi cu mâncare gourmet se află în faţa unui moment în care caută strategia perfectă pentru a-şi gestiona creşterea.

O franţuzoaică a construit în România un business cu vinuri şi mâncare gourmet

La Clos des Colombes se fac două soiuri de vinuri de România: Petit Clos, care se vinde la Mega Image, şi Inimă de Pivoigne, care se vinde în hipermarketuri – Real, Auchan, Carrefour. Aceste vinuri, pe care antreprenoarea le controlează cu atenţie, reprezintă un volum necesar pentru a-i asigura calitatea vinurilor premium. Următoarele niveluri ale piramidei sunt vinurile care se vând predominant la cramă, în proporţie de 90%. Următorul nivel, peste vinul de România, conţine vinurile Terra Alba şi Terra Rossa, din care antreprenoarea îmbuteliază cam 1.000-3.000 de sticle pe an.

Următorul nivel înseamnă vinuri din gama Sauvignon Blanc, Syrah şi Viognier, albe şi roşii (Clos des Colombes Sauvignon, Clos des Colombes Syrah), din care face între 2.000 şi 3.000 de sticle (câte 1.000 sau 1.500 din fiecare). Vinurile premium, următorul nivel al piramidei, sunt două - unul alb şi unul roşu - despre care Anne Marie Rosenberg povesteşte că îi sunt foarte dragi: „Cuvee Prinţesa şi Bobul de mazăre, vin alb pe care îl îmbuteliez în aproximativ 600 de sticle şi care a câştigat o medalie de argint la International Wine Contest Bucureşti 2015, şi Cuvee Omuleţ de Lemn, din care fac tot 600 de sticle. Numele acestor vinuri sunt un amestec de literatură cu vin. Întotdeauna l-am iubit pe Hans Christian Andersen şi mi-am dorit să fac un vin care să reprezinte povestea din Prinţesa şi bobul de mazăre, iar Omuleţul de Lemn din Tintin a fost o muză care mi-a amintit mereu de modul cum protejezi ce iubeşti indiferent de cât de puternic eşti”. Vârful de gamă este Cuvee Renaissance (alb şi roşu), din care face câte 300 sticle şi îi lipeşte etichete numerotate, cu etichetă scrisă de ea însăşi, de mână.

Anne Marie Rosenberg povesteşte amuzată că nu a mai dat demult interviuri, dar că perioada aceasta de linişte a fost una foarte fertilă, atât pentru via sa, cât şi pentru business. Pe lângă creşterea progresivă a cantităţilor, a decis în urmă cu patru ani să ducă vinul mass market în retail, în reţeaua Mega Image şi în trei hipermarketuri.

Contractele de retail atrag acum două treimi din vinul pe care îl produce (10.000 de sticle din aproximativ 15-17.000), dar antreprenoarea spune că menţine ritmul producţiei şi pe vinurile premium, deoarece nu îi place să aibă „toate sticlele în acelaşi coş”. „Sunt deja 3-4 ani de când duc vinuri în retail. A fost o decizie bună, care generează un rulaj şi care îmi permite să fac vinuri bune.” Acum, antreprenoarea este mulţumită că poate face deja predicţii în legătură cu cantităţile de vin pe care le poate livra şi se gândeşte să extindă şi vânzările pe piaţa internaţională, după ce a fost căutată de retaileri suedezi.

Indiferent de ce cerere va avea, spune că nu vizează o creştere mare şi ţinteşte un maxim de 20.000 de sticle pe an. „Nu vreau să cresc numărul de locuri din restaurant, deoarece nu vreau să stric atmosfera intimă şi nici nu vreau să deleg altcuiva răspunderea, prefer să pot sa păstrez o legătură cu clienţii, care sunt esenţiali pentru mine”, explică antreprenoarea. Acum încap 100 de persoane în restaurantul său, dar povesteşte a avut şi evenimente de 150 de persoane, grupuri sau team buildinguri. „Clienţii mei sunt oameni care ştiu că la restaurant totul este natural şi cât mai local, în afară de pâine, pe care o import congelată din Franţa, condimente sau fructe care nu cresc în România. Eu fac vinul, dar şi mâncarea. Creez câteva reţete pe săptămână în funcţie de produsele de sezon.”

Antreprenoarea pune mare preţ pe „personal touch”: „Deşi suntem în total cam 12 persoane aici, nimic nu se întâmplă fără implicarea mea directă. Înainte de a crea un vin sau o mâncare, mă gândesc îndelung la gustul pe care vreau să îl obţin şi îmi îndrept toate cunoştinţele pentru a obţine acel gust, savoarea la care m-am gândit”.

Focusul antreprenoarei este acum să fie lăsată să îşi facă treaba. Este motivul pentru care nici nu încearcă să îşi ia certificări bio sau să facă alte demersuri consumatoare de timp. Mai ales că acum se află în plin sezon şi nu vrea să piardă nimic din plăcerea pe care i-o oferă activitatea ei principală: degustatul şi făcutul de vin şi de mâncare bună, alături de colegii şi de clienţii săi. „Din 15 iunie până în 15 noiembrie nu am nicio zi liberă. Este vârful de sezon pentru vie, vin, vizite şi mese gustoase, cules şi fermentaţie vinuri, zi de zi de supraveghere.”

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/o-frantuzoaica-a-construit-in-romania-un-business-cu-vinuri-si-mancare-gourmet-14645504
14645504
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.