Miza pe tineri

Autor: Florin Casota Postat la 08 martie 2017 364 afişări

La nivelul întregii Europe, şomajul în rândul tinerilor este ridicat. Chiar dacă diverse semnale de alarmă au fost trase deja de ani buni, prea puţine decizii concrete au fost luate. „Sunt necesare măsuri şi programe coerente şi susţinute pentru îmbunătăţirea acestei situaţii”, este de părere Hervé de Froment, CEO-ul Nestlé România.

Miza pe tineri

În primele nouă luni ale anului 2016, Nestlé a înregistrat vânzări totale de 65,5 miliarde franci elveţieni, cu o creştere organică de 3,3%. „Toate zonele geografice au cunoscut o creştere în mediile comerciale în general aflate în scădere: 4,8% în Americi (AMS), 2,1% în Europa, Orientul Mijlociu şi Africa de Nord (EMENA), 2,5% în Asia, Oceania şi Africa Subsahariană (AOA). În Europa Centrală şi de Est, compania a avut o creştere de două cifre”, spune De Froment. Nescafé şi produsele pentru animalele de companie au avut cea mai mare contribuţie în regiune din care face parte şi ţara noastră.

„Majoritatea ţărilor şi categoriilor au înregistrat rezultate bune. Europa de Vest continuă să asigure o creştere pozitivă, în ciuda mediului deflaţionist.” Nescafé Dolce Gusto, produsele pentru animale de companie şi pizza congelată au fost din nou principalii factori de creştere. Ca regiuni, Italia şi regiunea iberică au fost pieţele cu cele mai mari creşteri.

În România, Nestlé a avut în 2015 (ultimele date disponibile) o cifră de afaceri de 676 milioane de lei (152 mil. euro) şi un profit de 20 de milioane de lei, conform datelor disponibile la Ministerul Finanţelor. „România este o ţară cu un potenţial atractiv. Deşi în ultimii ani afacerea a evoluat mult, rămâne restrânsă comparativ cu alte ţări. Totuşi, România este o piaţă importantă pe hartă, cu mult potenţial de dezvoltare faţă de alte ţări în care piaţa este deja matură. În cadrul EMENA, România se remarcă în 2016 printr-un ritm sănătos de creştere”, explică  Hervé de Froment rolul ţării noastre în ecosistemul companiei elveţiene.

Grupul elveţian deţine în Romania o fabrică de napolitane şi cafea la Timişoara, unde lucrează peste 400 de oameni, potrivit celor mai recente date. În total, Nestlé are în Romania circa 900 de salariaţi. Napolitanele produse de Nestlé la fabrica din Timişoara sunt exportate în 12 ţări din Europa şi Orientul Mijlociu, precum: Ungaria, Austria, Grecia, Olanda sau Israel, „existând perspective de creştere a volumului de export”.

Peste 10 milioane de euro au fost investiţi de Nestlé în fabrica de la Timişoara, unde sunt produse anual peste 90 de milioane de napolitane. În 2015, fabrica a fost extinsă cu o clădire cu o suprafaţă de 1.600 mp, cu linii de producţie noi şi renovate pentru napolitane şi băuturi. Extensia va permite, între altele, extinderea operaţiunile de producţie a băuturilor, spune şeful Nestlé.

Portofoliul filialei locale a companiei cuprinde cereale pentru micul dejun şi batoane de cereale, băuturi calde, divizia Nestlé Professional, dulciuri, îngheţată, produse culinare, produse pentru bebeluşi şi hrană pentru animale. Printre brandurile din portofoliul companiei se numără Joe, Nescafé, Maggi şi Purina.

În ce priveşte evoluţia din acest an a companiei, Hervé de Froment este optimist şi vizează creşterea performanţei companiei; menţionează că scăderile de TVA din ultimul timp vor avea un impact pozitiv asupra afacerilor, graţie creşterii puterii de cumpărare.

Hervé de Froment a preluat conducerea Nestlé Romania la începutul anului 2013. El are 63 de ani şi o experienţă de mai bine de 20 de ani în cadrul grupului elveţian, iar printre funcţiile deţinute de francez se află şi cea de commercial managing director al Nestlé Franţa. De asemenea, el a fost în 1991 director al diviziei de îngheţată, iar în perioada 1997-2002 a condus divizia Friskies (mâncare pentru animale) în Europa Centrală şi de Est. Aşadar, se împlinesc patru ani de la venirea francezului în România, perioadă despre care spune că „s-au întâmplat multe lucruri, am fost martorul unor schimbări legislative, politice şi sociale”. Precizează că 2013 şi 2014 nu au fost ani prea buni pentru companie, dar 2015 şi 2016 au fost ani de creştere „în care ne-am îndeplinit obiectivele”.

Pe plan personal, managerul francez spune că s-a ataşat de ţara noastră, pe care o apreciază:

„Îi preţuiesc foarte mult pe tinerii angajaţi români, de la care am învăţat multe lucruri; ei mă ţin ancorat în prezent şi îndeamnă mereu la o atenţie sporită către viitor. Am învăţat că atunci când ai înţelepciune sau experienţă şi adaugi un suflu nou şi optimism, succesul business-ului este asigurat”.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.