Medicul veterinar din Romania care a construit împreună cu prietena ei un brand de fashion de lux

Autor: Ioana Matei Postat la 22 noiembrie 2017 1076 afişări

Faptul că un parcurs profesional poate lua oricând o turnură neprevăzută este încă o dată dovedit de Adela David şi Suzana Pleşca, creatoarele brandului de fashion Akasha Asai. Cu experienţă în domenii diferite – medicină veterinară şi fotografie – cele două prietene din copilărie au pus bazele Akasha Asai mizând pe apetenţa pentru lux a femeilor moderne din corporaţii.

Spune că atenţia pentru detalii şi dorinţa de a avea finisaje de lux implică şi un volum de lucru mai mare şi, implicit, un cost de producţie mai ridicat, ceea ce se reflectă atât în preţul, dar şi în calitatea rochiilor. ”Ca o rochie să poată fi finisată până la ultimul detaliu, trebuie să investeşti timp, care se traduce în multe ore petrecute pentru cusături şi detalii realizate manual“, descrie Adela David poziţionarea aleasă pentru Akasha Asai, pe segmentul Luxury Wear. Preţul produselor lor este stabilit în funcţie de materialul ales, manopera necesară şi timpul necesar realizării fiecărei piese în parte, astfel că acesta se încadrează între 200 şi 700 de euro.

În ceea ce priveşte provocările pe care le întâmpină în dezvoltarea afacerii, acestea se leagă mai ales de lipsa personalului calificat. ”Aici nu ne referim la croitoria de serie din fabrică, ci la croitorie ca artă, ceea ce înseamnă broderii şi tradiţii purtate din generaţie în generaţie care acum se pierd“, explică antreprenoarea. O altă vicisitudine a domeniului se leagă de lipsa furnizorilor de materiale produse local. ”Dacă în trecut în România se produceau textile (de exemplu mătase, postav, in, cânepă), acum se produc cu preponderenţă bumbacuri şi textile pentru casă. Totodată, pe piaţa autohtonă există foarte mulţi investitori străini şi mai puţine branduri româneşti. Cu toate acestea, sperăm ca balanţa să se schimbe în favoarea designerilor români.“

În ceea ce priveşte stilul vestimentar al româncelor, Adela David a observat că, în ultimii zece ani, acesta s-a îmbunătăţit considerabil, iar piaţa de modă românească a devenit diversă şi se află în continuă expansiune. ”Româncele sunt mari amatoare de modă, de la urban wear până la rochii de gală, din toate materialele pe care ţi le poţi imagina. Poţi găsi orice siluetă visezi, de la preţuri foarte mici, la preţuri foarte mari“, obsevă Adela David.

Spune că se bucură de această diversitate, care însă are şi o parte negativă: ”Printre toate aceste haine se strecoară şi destul de multe articole de calitate inferioară, prost realizate, care nu merită investiţia. Mi-ar plăcea să văd mai multă atenţie către detalii şi finisaje“. Totodată, observă că în societatea românească actuală nu există încă o cultură a preţuirii muncii designerilor: ”Adesea ne oprim la bariera preţului, fără să luăm în considerare câte ore de muncă sunt în spatele fiecărui articol vestimentar. Întotdeauna fiecare detaliu va face diferenţa între un produs de serie şi unul conceput special pentru o persoană“. Planurile de extindere cuprind atât realizarea unui atelier propriu, cât şi expansiunea către vânzări internaţionale, dar şi deschiderea unei reprezentanţe a Akasha Asai în afara României. ”Sperăm să ne extindem şi pe plan wholesale, cu dorinţa ca produsele noastre să fie distribuite în magazine de profil, pe plan internaţional“.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.