Genetica şi mobilierul de lux în aceeaşi ecuaţie

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 18 mai 2015 7763 afişări

Făcând comparaţie între cele două spaţii, antreprenoarea clujeancă spune că din punctul de vedere al încasărilor magazinul plasat în mall merge mai bine, dar cheltuielile sunt mai mari, aşa că, în final, magazinul amplasat stradal este mai profitabil. Iar dacă proporţia covârşitoare (90%) a clienţilor din magazinul amplasat stradal sunt clujeni, în cazul spaţiului din mall, cea mai mare parte a vânzărilor se datorează cumpărătorilor din oraşe învecinate, de pildă Baia Mare, Târgu-Mureş sau Alba Iulia.

Afacerea vizează clienţi cu putere financiară mare şi care au pretenţii pe măsură, spune Cristina Iederan, care adaugă însă că în ultimii ani cumpărătorii au început să înţeleagă de ce piesele de mobilier expuse în magazinele Lovely au preţuri piperate şi se confruntă mai rar cu reacţii de genul „De ce costă 3.000 de euro o comodă?!“. De-a lungul anilor Home Couture a avut sute de clienţi; „în medie, în fiecare lună în jur de 150 de vizitatori păşesc în magazin, iar dintre aceştia sunt opt-zece clienţi care cumpără“. Preţul unei comode variază între 500 de euro şi 4.000 de euro; preţul canapelelor variază între 1.000 şi 12.000 de euro, cel al scaunelor se plasează între 100 şi 1.200 de euro, iar mesele se vând pentru 800-7.000 de euro. „Însă vindem foarte rar piese separate de mobilier, cel mai adesea discutăm cu clienţii despre soluţii complexe de amenajare.“

Or pentru asemenea proiecte, în afară de bugete generoase, este nevoie şi de timp dedicat special. „În general, când facem o amenajare, lucrăm cu clientul ore în şir, vreme de mai multe zile. Pentru un living sau o casă întreagă ai de gândit mult şi multe“, spune fondatoarea Home Couture. Cei şapte angajaţi ai companiei lucrează, de obicei, pentru proiectele de amenajare cu arhitecţi, „dar oferim şi noi sevicii de design şi consultanţă pentru întreg ansamblul de locuit. Niciodată nu pornim la drum într-un proiect fără să avem planurile spaţiului, iar de cele mai multe ori ajungem la locul ce urmează să fie amenajat de noi, pentru a realiza un proiect ca un întreg, cu armonie între culori, materiale, mobilier şi decoraţiuni“, spune Bianca Frandeş, director al magazinului Lovely.

Cifra de afaceri a companiei s-a apropiat anul trecut de 650.000 de lei, în creştere faţă de 2013, când încasările s-au plasat la 580.000 de lei milioane de lei; previziunile pentru anul în curs se referă la un avans de 10% faţă de anul trecut, graţie extinderii suprafeţei de vânzare.

Cea mai mare comandă din partea unui singur client a fost de 400.000 de euro, iar cea mai neobişnuită cerere a fost „vreau o amenajare la fel ca a vecinului, dar mai scump, dacă se poate“. Ciudată,  pentru că, practic, o limită de preţ superioară este greu de stabilit în cazul mobilierului de lux. Pe lista de planuri a tinerei antreprenoare se numără creşterea numărului de furnizori şi dezvoltarea magazinului online pentru obiecte decorative, care a fost lansat recent. Şi poate chiar extinderea în alte oraşe. „Am primit mai multe oferte de a deschide magazine în centre comerciale în alte oraşe.“ Creşterea numărului de furnizori, crede antreprenoarea, ar fi de ajutor pentru a completa cu obiecte complementare oferta de produse actuală. „Încercăm permanent să schimbăm mobilierul expus, pentru că avem mulţi furnizori, care au mereu noutăţi; avem la dispoziţie sute de cataloage cu produse. Fiecare furnizor are, de exemplu, catalog special pentru scaune, altul pentru mese şamd.“

Pentru completarea ofertei, spune tânăra antreprenoare, cea mai bună reţetă este să-şi ia bilet de avion pentru târgul de mobilier care are loc anual la Milano. „Am fost de două ori în zece ani şi la târgul de mobilă de la Paris şi o dată la cel de la Verona şi am ajuns la concluzia că dacă reuşesc să ajung la Milano, de unde mă întorc cu un bagaj nepreţuit de informaţii, este suficient vreme un an întreg pentru a înţelege care sunt tendinţele şi preferinţele de ultimă generaţie.“

Românii participă la târguri nu numai în calitate de vizitatori, ci şi de expozanţi. „Participarea producătorilor de mobilă din România la evenimentele internaţionale de profil de anvergură (Köln, Milano, Moscova etc.) contribuie decisiv la creşterea schimburilor comerciale“, declară Aurica Sereny, preşedinte al Asociaţiei Producătorilor de Mobilă din România (APMR). Ca urmare a participării la târgurile internaţionale, exporturile de mobilă au crescut anul trecut, arată Aurica Sereny, ajungând la 1,885 miliarde de euro în 2014, o valoare de 2,7 ori mai mare faţă de 2003 şi cu aproape 69% mai mare decât în 2008. În plus, „industria de mobilă a avut anul trecut un sold favorabil export-import de circa 1,443 miliarde de euro, faţă de 2008, când soldul export-import a fost de 608,6 milioane de euro“, afirmă Sereny. Pe piaţă sunt prezente peste 2000 de firme care produc mobilier, cu afaceri de până în 100.000 de euro pe an, confirm unor estimări; în privinţa numărlui de firme care vând mobilier de import nu există informaţii. Scăderea vânzărilor, mai cu seamă pe plan intern, s-a resimţit şi în piaţa de mobilier, acestea scăzând cu o treime în primii ani de criză.

Situaţie resimţită şi de antreprenori, spune Cristina Iederan: „Conjuctura economică a României am resimţit-o şi noi, cei care am investit parcă invers proporţional cu vremurile, care întunecă puţin afacerile noastre, puterea de investiţii şi totodată poate genera frica de cădere liberă. E doar o etapă şi sunt convinsă că se va transforma în câţiva ani în prosperitate, cu condiţia să fim înţelepţi, să muncim şi să avem mai multă speranţă“.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/genetica-si-mobilierul-de-lux-in-aceeasi-ecuatie-14285189
14285189
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.