Filosofia germană a arhitecţilor Rolls-Royce-ului caselor

Postat la 31 mai 2016 985 afişări

Câmpuri verzi, aer curat, lipsa, pe alocuri, a semnalului de telefonie mobilă - sunt câteva din caracteristicile obişnuite ale unei comune germane, pe care le are şi Hartenfels, situată la circa 100 km distanţă de Frankfurt. Şapte construcţii futuriste din lemn şi sticlă – dintre care cinci sunt locuinţele de prezentare a caselor germane Huf, iar două dintre acestea, locuinţele familiei Huf - ies din tiparul general al unei comune obişnuite. Lângă aceste clădiri sunt liniile de tâmplărie şi asamblare ale companiei Huf, de unde pleacă în toată lumea elementele construcţiilor futuriste ce vor ajunge să coste în România şi un milion de euro.

Filosofia germană a arhitecţilor Rolls-Royce-ului caselor

Una dintre particularităţilor caselor Huf constă în faptul că întregul proces de producţie este realizat în Germania, iar toate elementele unei case sunt aduse de la facilitate de producţie a companiei din Hartenfels. Durata dezvoltării întregului proiect se situează astfel între patru şi cinci luni, variind în funcţie de complexitate.

„Pentru piaţa din România, cea mai mică clădire va avea un preţ de circa 700.000 de euro, sumă în care nu este inclus preţul terenului; împreună cu terenul, preţul va ajunge la aproximativ un milion de euro, pentru o suprafaţă locuibilă de circa 200 de metri pătraţi. Nu există limită în ce priveşte pragul de sus al preţului“, spune Michael Baumann, directorul de marketing şi vânzări al companiei. Chiar dacă totul este făcut în Germania, iau în calcul ca partea de service (asigurată de companie pentru o perioadă determinată) să fie oferită de furnizori locali. „Vom lucra doar cu companii germane, cu sediul deja în Bucureşti, la fel cum procedăm şi în celelalte pieţe pe care activăm“, mai spune Baumann. Bugetul construcţiei se face după ce reprezentanţi ai companiei văd proprietatea; pe lângă dimensiunea terenului, preţul va fi influenţat şi de caracteristicile acestuia.

„Huf Hause vinde unor persoane individuale, nu unei ţări întregi; cineva din Spania poate să aibă aceleaşi aşteptări de trai ca în Germania, Rusia şi Australia. Fiecare ţară trebuie să aibă companii care construiesc mai ieftin, pentru toată lumea, dar filosofia noastră este să construim high end, exact ca Porsche, Ferrari, Bentley, etc.; unul dintre motivele pentru care am început în România a fost că pentru astfel de construcţii nu există prea multe opţiuni aici“, descrie Baumann profilul clienţilor cărora li se adresează, acelaşi cu al celor de maşini Rolls-Royce sau Porsche.

Atragerea potenţialilor clienţi prin intermediul satelor de prezentare este o practică de marketing obişnuită în Germania. Aici există 12-15 sate de expoziţie, în care de cele mai multe ori construiesc case de prezentare circa 50 de producători, în acestea se află agenţi de vânzări, iar satul în sine este un business în sine pentru proprietarul terenului pe care se află acestea şi căruia îi este plătită o chirie lunară. Huf a investit până acum în satele de expoziţie 35 de milioane de euro. „Este principala noastră unealtă de marketing, motivează oamenii să cumpere o casă“, explică Baumann.

Dacă în România nemţii şi-au propus ca în primul an să vândă între 6 şi 10 astfel de locuinţe, în Regatul Unit numărul este între între 20 şi 25 de locuinţe, din totalul anual de 100 de locuinţe. „Preţul din România va fi mai mare decât cel din pieţe precum Regatul Unit fiindcă România este mai departe de unitatea noastră de producţie, iar costul de transport este mai mare. Câteodată, jumătate din preţul unei case poate fi reprezentat de costul de transport – un exemplu în acest sens fiind Statele Unite ale Americii. Acesta este unul dintre motivele pentru care fiecare ţară are un preţ diferit. Alteori, preţul este influenţat de taxe“, spune Baumann. În aceste condiţii, preţul unei case Huf în România va fi mai mare decât în Germania, unde preţul minim pentru o locuinţă Huf se situează la 500.000 de euro. Pe de altă parte, doar costul de transport al unei case până în Pennsylvania ajunge la 350.000 de euro. Un alt factor ce influenţează preţul este TVA-ul, de 9% în Elveţia sau 25% în Danemarca. Până acum, cea mai scumpă clădire vândută de Huf Haus a fost o casă de asistenţă medicală cu 35 de apartamente, de 10 milioane de euro, iar cea mai scumpă locuinţă de familie, o clădire cu 16 dormitoare în insula Jersey în valoare de 3,5 milioane de euro. Compania nu exclude dezvoltarea de clădiri de apartamente în acelaşi sistem şi nici de clădiri de birouri. Totul depinde de clienţii pe care îi găsim aici – portofoliul nostru începe de la case de familie, până la clădiri de apartamente şi, de ce nu, clădiri de birouri.“Totodată, iau în considerare construirea de astfel de case pentru dezvoltatorii ce vor să le ofere spre închiriere, deşi acesta nu reprezintă un obiectiv principal. În Elveţia, lângă lacul Geneva, au construit în jur de 50 de clădiri, 30% dintre acestea fiind închiriate cu 8.500-10.000 franci elveţieni. „Oamenii plătesc, nu cunoaştem piaţa din România, prima noastră idee nu este să venim acolo pentru a închiria, dar dacă vor veni investitori care îşi vor dori acest lucru, pot să găsească un partener în noi.“

Numărul total de angajaţi care ajung să lucreze la construcţia unei case, în toate etapele, ajunge la 70. Angajaţi ai companiei din Germania fac asamblarea la locul dezvoltrii caselor. În România vor începe cu 5-6 oameni, reprezentând echipa de tâmplari, apoi urmează echipele ce vor face ajustajul de afară, cât şi specialiştii care montează sistemele de încălzire. Toţi sunt pregătiţi în Germania, într-un stagiu de ucenicie de trei ani.“

Huf Haus se pregăteşte de următoarea generaţie. „În Germania avem, la fel ca în România, companii care nu reuşesc să treacă businessul la a doua generaţie de antreprenori, dar sunt totodată multe companii cu tradiţie. Este o mare oportunitate ca o companie să fie de familie, dar implică şi foarte multă responsabilitate, următoarea generaţie trebuie să se decidă dacă vrea sau nu să facă asta. Noi suntem trei copii, dar surorile mele nu vor să conducă compania, a fost o chestiune legată de a face eu asta sau nu, şi eu vreau să conduc compania“, spune Benedikt Huf, în vârstă de 29 de ani, care lucrează împreună cu tatăl său în companie, în departamentul comercial, după ce şi-a finalizat studiile în Finanţe. Benedikt va conduce compania când tatăl său va decide să îi predea cârma afacerii lui şi unuia dintre verii săi. La fel ca tatăl său, şi el a trăit toată viaţa la 100 de metri de companie şi a studiat la Köln, nu mai departe de 100 km de companie.

Trecerea companiei din generaţie în generaţie se datorează şi unui act al lui Benedikt Huf, bunicul lui Franz Huf. El venea dintr-o familie mare, cu opt fraţi şi a realizat că nu era posibil ca toţi să fie la conducerea companiei – situaţie care ar fi generat prăbuşirea acesteia. În consecinţă, a creat un contract ce presupunea ca doi oameni din familie să fie la conducerea companiei, iar ceilalţi, angajaţi. Spre exemplu, Sarah Huf are 33 de ani şi este cea mai mare fiică a lui Georg Huf. Ea s-a alăturat companiei în 2007, după studii în  grădinarit şi peisagistică. La vârsta de 29 de ani, în 2011, a preluat funcţia de manager al GartenART, companie ce face parte din grupul Huf şi este specializată în design pentru grădini şi peisagistică. Unul dintre verii săi, Christian Huf, în vârstă de 27 de ani, a studiat administrarea afacerilor în domeniul lemnului şi lucrează în prezent ca agent de vânzări în cadrul casei showroom Huf Haus din Stuttgart.

Antreprenorii Huf urmează cu sfinţenie principiile transmise din generaţie în generaţie, un exemplu în acest sens fiind şi faptul că nu iau în considerare deschiderea unei unităţi de producţie în România sau în orice altă ţară. „Filosofia made in Germany garantează calitatea specifică fiecărei componente Huf Haus prin faptul că de la început activitatea noastră de bază s-a dezvoltat în Germania. Supravegherea întregului proces de producţie înseamnă calitate mai bună şi control ale acestuia. O echipă germană, cu zeci de ani de experienţă, se ocupă de întregul proces.“

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/filosofia-germana-a-arhitectilor-rolls-royce-ului-caselor-15398600
15398600
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.