El voia să meargă la studii in Anglia dar parinţii l-au trimis in China. Acum deţine o afacere de 100 de milioane de euro

Autor: Iuliana Roibu Postat la 02 septembrie 2015 12536 afişări

El voia să meargă la studii in Anglia dar parinţii l-au trimis in China. Acum deţine o afacere de 100 de milioane de euro

Ciobanu a lansat Bizz2china în 2006 încercând să rezolve problemele pe care le aveau clienţii români care achiziţionau la acel moment din China. Bizz2china a fost, la momentul lansării lui, primul site din Europa de Est care oferea astfel de servicii de nişă, îşi aminteşte Claudiu Ciobanu, care, după zece zile petrecute la hotelul din Yiwu, a închiriat un apartament şi un depozit şi a început să caute clienţi. „Prima afacere pe care am făcut-o a fost pro bono, dar următoarele m-au ajutat să fac primele angajări şi, la acel moment, am găsit destul de uşor oameni potriviţi pentru nevoile firmei. În primul an de activitate, la 24 de ani, am încheiat cifra de afaceri a firmei cu puţin peste un milion de dolari.” Anul trecut, firma lui Claudiu Ciobanu a rulat bunuri în valoare de 100 de milioane de euro cu 21 de angajaţi.

Stabilit la Yiwu, împreună cu familia sa, Claudiu Ciobanu asigură cele mai multe contracte pentru businessul său, în care l-a cooptat din 2008 şi pe Mario Păun, cel care conduce din 2013 biroul din România al firmei. Mario Păun, mai cunoscut în România prin cariera sa politică, este vicepreşedinte al tinerilor social-democraţi argeşeni şi consilier al deputatului Mihai Sturzu, liderul TSD la nivel naţional. În paralel cu cariera politică, Mario Păun a lucrat mulţi ani în businessul familiei sale, Pavone, o firmă de transporturi care a terminat anul 2014 cu afaceri de 5,9 milioane de lei şi pentru care mai lucrează încă, în funcţia de director economic.

Păun a terminat ASE şi Drept la Universitatea din Bucureşti şi ulterior şi-a completat studiiile la Institutul Diplomatic Bucureşti. Cei doi gestionează împreună Bizz2China, într-un moment când consultanţa în domeniul achiziţiilor din China chiar a devenit importantă, deoarece creşterea economică a ţării şi transformările culturale rapide prin care a trecut o fac mai scumpă, dar la fel de greu de înţeles de către vestici. Claudiu Ciobanu descrie China ca pe noua ţară a tuturor posibilităţilor şi povesteşte despre ateliere de familie care au utilaje de sute de mii de euro sau despre numărul impresionant de milionari din fiecare loc prin care trece. Chiar dacă ţara devine mai scumpă (salariul mediu al unui muncitor de pe Coastă fiind de aproximativ 500 dolari, iar chiria unui apartament de 3 camere în Beijing ajungând la peste 1.500 de euro pe lună), îşi păstrează încă avantajul gradului de eficienţă ridicat, precizează Claudiu Ciobanu. 

Pe eficienţă şi pe cei peste 5.000 de furnizori la care poate apela Bizz2China se bazează Claudiu Ciobanu, care a lucrat până acum pentru peste 150 de clienţi din România, cei mai mari fiind Ambient, Lancom Distribution, Orion Electrics, Pet Factory, Cablero Grup, dar şi pentru hipermarketuri sau lanţuri de magazine ieftine cu care firma a semnat clauze de confidenţialitate. Acestea din urmă aprovizionează prin Bizz2China o mare parte din produsele nonfood. „Clienţii noştri vin din industrii diferite, de la fashion, până la materie primă pentru fabrici. Aceştia sunt distribuitori, angrosişti, hipermarketuri şi clienţi de proiect”, explică Ciobanu, care ţine să precizeze că firma pe care a fondat-o este independentă, nefiind în niciun fel subsidiara vreunui concern sau a vreunui producător din mediul economic chinez.

Antreprenorul îşi descrie modelul de business explicând că Bizz2China nu este un intermediar, ci un consultant în achiziţie, care îşi generează venituri din comisionul situat între 3 şi 7% din valoarea comenzii:  „Aprovizionarea, negocierile de preţ sau confirmările specificaţiilor produselor sunt procese care consumă timp. Partenerii noştri folosesc Bizz2China ca pe o extensie a firmelor lor, deoarece nu poţi înlocui prezenţa unui om pe teren în China care să îţi urmărească interesele şi nevoile. Fabricile fac greşeli şi vor încerca să le acopere sau să scape trimiţând produse de proastă calitate. Noi intervenim inclusiv în această etapă pentru a ne asigura că un client primeşte ce şi cum a comandat”. Într-un top neoficial al celor mai comandate produse, Ciobanu enumeră articolele vestimentare, jucăriile şi papetăria. Dar eticheta Made in China este din ce în ce mai căutată şi pentru lucruri mai complicate, precum materialele de construcţie şi utilajele (sudeză, extruder, granulator, CNC, utilaje de gravat, utilaje termoformare sau ghilotine).

Planurile lui Ciobanu se leagă de dezvoltarea economică a României, care ar putea genera cerere din ce în ce mai mare de importuri, dar şi de extindere, cu filiale în alte oraşe europene. Antreprenorul este optimist în ce priveşte aceste planuri, mai ales că, faţă de ultimii ani, acum se simte vântul creşterii. Şi chiar dacă nu va fi creştere, Claudiu Ciobanu a învăţat în China ca atunci când are o problemă să o rezolve chinezeşte: „Noi suntem obişnuiţi să bem apa la temperatura camerei sau rece. Chinezii servesc apa caldă şi o beau cu înghiţituri mici. Pentru orice problemă ai avea, acest popor te îndeamnă să bei un pahar cu apă”.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/el-voia-sa-mearga-la-studii-in-anglia-dar-parintii-l-au-trimis-in-china-acum-detine-o-afacere-de-100-de-milioane-de-euro-14697049
14697049
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.