Cum să transformi 1.500 de lei în 2,1 milioane de euro

Autor: Georgiana Călin Postat la 07 septembrie 2017 5658 afişări

Antreprenorul a ajuns la afaceri de aproape 10 milioane de lei şi tinde spre o extindere la nivel internaţional.

Cum să transformi 1.500 de lei în 2,1 milioane de euro

Totuşi, un impediment în calea dezvoltării pieţei este lipsa de educaţie a publicului pe acest segment. ”Zilnic, eu şi colegii mei avem de tratat mai mulţi pacienţi care vin cu probleme grave, decât cei care vin la un control de rutină. Am observat că la noi autorităţile nu investesc nimic pentru a-i convinge pe oameni că e mai bine să previi decât să tratezi, atât din punctul de vedere al sănătăţii, cât şi din perspectiva costurilor“, spune medicul. După părerea sa, mulţi preferă să nu plătească o sumă modică pentru controale de rutină, atât la medicul dentist, cât şi la alte specializări medicale, iar situaţia se schimbă atunci când există o afecţiune gravă. În acest sens, Leahu a pus bazele mai multor campanii de prevenţie dentară, în care oferă consultaţii gratuite.

”Dacă ştii ce problemă ai, tu alegi când şi unde să o tratezi. Acesta este mesajul campaniilor. Important este să nu ajungi în ultimul moment, că atunci poate fi prea târziu pentru dinţii tăi. Şi aici spun târziu la propriu. Cred că lucrurile se vor schimba şi oamenii vor deveni mai conştienţi de riscurile nepăsării sau neglijenţei“, adaugă doctorul. Adaugă că în cele din urmă ar vedea oportun un rol mai mare de control al Colegiului Medicilor Dentişti şi ”încă din timpul facultăţii medicii ar trebui să fie încurajaţi să lucreze în echipe pentru a obţine un rezultat mai bun“. Un alt plus al pieţei locale de servicii stomatologice poate fi considerat, în prezent, şi turismul medical, consideră doctorul. ”E o modalitate de a ţine medicii şi asistentele în ţară, oameni bine pregătiţi, care să fie implicaţi în a oferi servicii de calitate în primul rând românilor, dar care cu siguranţă vor putea să-şi rotunjească veniturile prin intermediul pacienţilor care vin din afară ţării.“ Însă, după părerea sa, turismul medical va cunoaşte o încetinire a dezvoltării, în contextul în care la nivel european preţurile serviciilor stomatologice scad şi străinii vor găsi alternative de preţ în ţara lor de origine.

În cele din urmă, Ionuţ Leahu recunoaşte că drumul antreprenoriatului nu a fost prea simplu, dar pasiunea, perseverenţa şi cunoştinţele în domeniul bancar i-au fost de ajutor în dezvoltarea businessului şi depăşirea momentelor dificile. ”Ca antreprenor trebuie să ai, în primul rând, putere de muncă. Trebuie să îţi asumi de la bun început că ziua de muncă nu are niciodată opt ore“, spune el. Pe de altă parte declară că nu a văzut niciodată domeniul în care lucrează ca pe o meserie, ci ca pe o pasiune, care ”în ultimii ani a reuşit să câştige detaşat în faţa celorlalte pasiuni“.

Piaţa serviciilor stomatologice din România a ajuns la sfârşitul anului trecut la o valoare estimativă de un miliard de lei şi un profit care depăşeşte 170 de milioane de lei, înregistrând o creştere de aproximativ 36%, comparativ cu 2015, conform unui studiu al furnizorului de instrumente de management al riscului comercial CreditInfo România. Potrivit acestui studiu, doar anul trecut au intrat pe piaţă aproape o mie de firme noi care au deschis clinici şi cabinete stomatologice. Domeniul este dominat de companiile private care în prezent deţin peste 90% dintre clinicile şi cabinetele stomatologice din România, mai exact peste 4.300 de companii care au aproape 10.000 de angajaţi. Stomatologia este şi una dintre specializările cele mai căutate de viitorii medici, care speră să-şi deschidă propriul cabinet. În Bucureşti se află cele mai multe firme care activează în domeniu, peste 1.300 unităţi, şi doar în ultimii doi ani au intrat pe piaţă aproape 300 de firme noi, care au deschis clinici şi cabinete. În restul ţării, cea mai dezvoltată piaţă stomatologică este în judeţul Timiş, unde sunt înregistrate peste 180 de companii, care au cumulat, o cifră de afaceri ce depăşeşte 53 milioane de lei, un profit de peste 12 milioane de lei şi peste 400 de angajaţi. Topul judeţelor este completat de Cluj, cu peste 50 milioane de lei cifră de afaceri, Argeş, cu aproximativ 47 milioane de lei cifră de afaceri, şi Braşov, cu 46 milioane de lei cifră de afaceri, se mai arată în raportul Creditinfo România. De asemenea, costurile pentru serviciile medicale stomatologice din România sunt cu până la 70% mai mici decât în ţările din Occident, comparând aceleaşi tipuri de materiale şi servicii.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.