Cum să faci business de peste 500.000 de euro în Bucureşti. "Ori eşti genial, ori munceşti"

Postat la 03 iulie 2017 2780 afişări

Antreprenoarea Ana Consulea are 27 de ani, zâmbeşte mult şi e mai tot timpul îmbrăcată în alb. E cofetar şi spune că în laborator şi braserie se simte mai bine decât acasă. de un an îşi bea cafeaua de dimineaţă ”la serviciu“, unde concepe deserturi premium şi se ocupă de afacerea Zexe Cofeturi, care a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de peste 500.000 de euro.

Pe de altă parte, spune că o afacere nu e prea simplu de condus şi aceast tip de activitate nu se potriveşte oricui. ”În primul rând, trebuie să ai multă răbdare, pentru că majoritatea antreprenorilor greşesc: se grăbesc foarte tare la început, vor să aibă totul într-un an. Ai două opţiuni – ori eşti genial, ori munceşti. Trebuie să te aştepţi la multă muncă, nu te poţi trezi la 12 şi trebuie să fii tot timpul prezent“, spune tânăra. În opinia sa, un antreprenor trebuie se informeze foarte bine în privinţa tuturor aspectelor ce ţin de legislaţie şi, mai ales, să îi placă ceea ce face, ”să nu o considere o corvoadă, iar scopul principal să nu fie doar financiar. Dacă ai în minte doar banii, acest gând îţi distrage atenţia de la bunul mers al lucrurilor“, crede Ana Consulea. Din punctul său de vedere, cel mai greu lucru în managementul unei afaceri este formarea echipei. Precizează că e foarte greu să găseşti oameni pe aceeaşi lungime de undă, însă ea se declară norocoasă pentru că, în cele din urmă, a găsit colegi care lucrează cu plăcere şi dăruire.

Pe de altă parte, aspectele administrative sunt foarte dificile – tot ce ţine de contabilitate, de pildă, pentru că trebuie permanent supravegheate. ”Deşi plăteşti oameni pentru asta, nu eşti mereu 100% convins. Trebuie să te asiguri că toţi şi-au făcut treaba“, explică tânăra. În plus, ”meseria“ de  model pentru angajaţi este o parte importantă a afacerii, deoarece trebuie mereu să îi motiveze pe ceilalţi, pe exemplul de management american. ”Eu văd într-o afacere şi aspecte de relaţii umane, de interconexiune. Nu ştiu dacă e bine sau nu să fac asta, dar mi-aş dori ca munca să facă parte din viaţa lor, să nu fie scârbiţi de acest loc. Nu vreau ca omul să vină aici ca într-o corporaţie, să se bucure din suflet că vine weekendul, să se bucure că e 1 Mai şi nu lucrăm“, explică antreprenoarea. 

Segmentul HoReCa s-a schimbat foarte mult în ultimii ani, spune Ana Consulea, mai ales în ceea ce ţine de preferinţele clientului. ”Oamenii au început să simtă diferenţa calităţii la gust. Asta pentru că au ieşit mai des în străinătate, au cu ce să facă o comparaţie. Şi, mai mult, omul caută răsfăţul şi este curios“, spune antreprenoarea. În calitatea unui produs, ţine ea să menţioneze, contează foarte mult toţi paşii de producţie, nu doar ingredientele folosite. ”Poţi să dai oricui un sac de ciocolată valrhona şi nu are ce să facă el. Contează tot: atât cunoştinţele şi abilităţile, dar şi faptul că oamenii aceia muncesc cu drag“, povesteşte antreprenoarea. Însă ceea ce s-a schimbat cel mai mult faţă de anii trecuţi, în industria în care activează, este creşterea salariilor, precizează Ana Consulea: ”Nu ai cum să îi dai unui cofetar bun mai puţin de 4.000 de lei“.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.