Cum ajungi de la un magazin pe strada Teilor din Piteşti la o reţea de 14 magazine cu afaceri de 30 de milioane de lei

Autor: Ioana Matei Postat la 03 noiembrie 2015 6213 afişări

De la un magazin de bijuterii deschis pe o stradă din Piteşti, afacerea Teilor s-a răspândit în toată ţara într-o reţea de 14 magazine, cu afaceri de 30 de milioane de lei, iar planurile companiei vizează extinderea în toate oraşele cu peste 150.000 de locuitori.

A devenit area sales manager în cadrul casei de vinuri Pietroasa, după ce anterior a încercat să se angajeze prin intermediul Adecco pe un post de logistică al unuia dintre furnizorii Dacia. Persoana care l-a intervievat i-a spus că este supracalificat, dar l-a contactat în momentul când Adecco avea nevoie pentru un branch manager la agenţia din Piteşti. „Mai târziu mi-am dat seama care este riscul unei agenţii de recrutare să plaseze pe cineva supracalificat: persoana respectivă nu se va acomoda, va dori tot timpul să facă mai mult, va pleca cu prima ocazie şi atunci agenţia ar trebui să facă un replacement“, explică el. Astfel, în 2010, a preluat conducerea afacerii Adecco din Piteşti, iar ulterior a preluat şi unul dintre centrele din Bucureşti, iar la finalul lui 2013, odată cu schimbarea structurii Adecco, a fost numit responsabil pe activităţile companiei în regiunea de sud. „Am început să îmi petrec tot mai mult timp în Bucureşti, să cunosc cei mai importanţi clienţi, să fiu expus businessului din Capitală, diferit de cel din provincie, să învăţ să cunosc oameni, diferite concepte de business. A fost o şcoală care m-a expus la foarte multe domenii, de la discuţii cu cei de la HP sau Oracle, până la Pioneer în agricultură şi manipulanţi la eMag; trebuia să înţeleg toate rolurile astfel încât să găsesc cel mai bun candidat.“

De o lună şi jumătate se concentrează asupra propriului rol şi recunoaşte că a învăţat lucruri cu mult mai complexe decât se aştepta, de data aceasta din interiorul businessului.

Implementarea noului concept Teilor, cu o imagine îmbunătăţită şi cu planuri de extindere, a început cu trei ani în urmă, prin deschiderea magazinului din centrul comercial Băneasa. La momentul respectiv antreprenorii care au dezvoltat Teilor au decis să nu facă niciun compromis, iar un exemplu relevant în acest sens este că factura designerului care a realizat conceptul magazinului a fost de aproximativ 140.000 de euro. „Atunci când te prezinţi luxury, nu îţi permiţi riscul ca un specialist să vină şi să observe defecte, iar totul trebuie făcut la milimetru“, descrie Vasilescu una dintre primele lecţii învăţate în noul domeniu.

Oferă exemplul unui magazin Bijuteria Teilor: de obicei, este obiectul unei investiţii cuprinse între 150.000 şi 180.000 de euro, presupune atenţia la detalii precum tipul de mobilier folosit, tipul de marmură aleasă, manechinele şi bijuteriile comandate de la cel mai titrat producător, ce produce chiar şi pentru Tiffany’s. „Ne costă în jur de 35.000 – 40.000 de euro doar suporturile pe care se pun bijuteriile, iar casetele luminoase în care se expun acestea costă între 2.000 şi 2.500 de euro“, exemplifică Vasilescu. Potrivit directorului executiv, chiar şi în cazul în care preiau magazine ce au deja faţade, reconstruiesc totul, de la designul fantei de aerisire şi până la lipsa completă a sunetului în momentul în care este scos un sertar. Spune că până la finalul anului vor ajunge numărul 1 din punctul de vedere al cifrei de afaceri pe segmentul magazinelor ce vând exclusiv bijuterii.

Decembrie va fi luna care va face diferenţa, iar Enache previzionează un an cu o cifră de afaceri de 30 de milioane de lei. Pe lângă cele patru magazine pe care le vor deschide până la finalul anului, Vasilescu spune că au deja contracte semnate pentru anul viitor în Timişoara, Constanţa, Ploieşti şi Bucureşti, iar pentru 2017 încă un magazin în Timişoara. „Vrem să acoperim prin prezenţa noastră toate oraşele din România cu o populaţie de peste 150.000 de locuitori, vrem să consolidăm businessul până la finalul lui 2017 şi mai vrem să ne facem un plan pentru a ieşi în afara graniţelor. Ce ne dorim este ca brandul Teilor să fie în mintea oricui atunci când se gândeşte să cumpere o bijuterie.“ Atenţia în construirea noului concept se reflectă şi în bugetul de marketing alocat: doar în 2015 acesta a ajuns la peste un milion de lei, potrivit lui Vasilescu. Referitor la poziţionarea magazinelor, majoritatea vor fi în centre comerciale. „Nu putem să nu fim atenţi la obişnuinţa de consum de pe piaţa din România, românii în mod evident preferă mallurile, sunt locuri în care poţi să faci cumpărături şi vara, şi iarna, şi sâmbăta, şi duminica, magazinele stradale sunt şi ele importante, dar până la acest moment vrem să fim siguri că acoperim locaţiile din malluri.“

Totuşi, Bijuteria Teilor are un magazin stradal în Piteşti, care este de departe cel mai performant din lanţ, cu vânzări lunare de aproximativ 350.000 de lei. Spune că nu poate oferi informaţii referitoare la valoarea bonului mediu, dat fiind faptul că clienţii au un comportament diferit în cadrul magazinelelor: în Băneasa, spre exemplu, numărul de produse vândute este mai mic, dar valoarea lor este mai mare, spre deosebire de Piteşti, unde afacerile sunt aduse de volume. Cel mai ieftin inel cu diamant ce poate fi cumpărat de la Teilor costă 150 de euro, iar cel mai scump produs vândut până acum a fost o brăţară Tenis cu diamante de 10 carate care a costat 27.000 de euro.

Furnizorii cu care lucrează vin din toate colţurile lumii: diamante de la târgul de diamante din Hong Kong, bijuterii de la unul dintre cele mai importante târguri de profil de la Vicenza, iar în Istanbul au un partener strategic care colaborează cu producători de diamante din toată lumea. Antreprenorii Florin şi Geanina Enache merg ei înşişi în continuare la târguri în toată lumea. Holdingul deţinut de antreprenorul român Florin Enache cuprinde, pe lângă cele 14 magazine de bijuterii, IFN-ul Invest Intermed cu activităţi pe zona de amanet (cu 30 de locaţii) şi o casă de schimb valutar şi transfer de bani, ce a avut anul trecut o cifră de afaceri de 23,8 milioane de lei.

„Ne dorim ca românii să înţeleagă că bijuteriile reprezintă mai mult decât un gramaj de aur, ne dorim să înţeleagă ce diamant ar trebui să fie preferat, pentru că diamantul e pentru toată viaţa, reprezintă frumuseţe pe perioadă nesfârşită, iar designul pe care noi îl alegem pentru bijuterii au monturi de o fineţe extraordinară. Valoarea unei bijuterii vine şi din măiestria cu care ea este construită, nu doar din cantitatea de aur folosită“, explică Horaţiu Vasilescu.

Bijuteria Teilor vrea să crească pe o piaţă a cărei valoare este încă incertă, dat fiind faptul că piaţa neagră ocupă încă un segment important. În lipsa unor statistici referitoare exclusiv la piaţa de bijuterii, piaţa locală de bijuterii şi ceasuri poate fi estimată la aproximativ 80 de milioane de euro, principalii jucători de pe aceasta fiind B&B Collection (40,5 milioane de euro) şi Sodo Migliori (12,08 milioane de euro), cele două vânzând şi alte obiecte în afară de bijuterii.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/cum-ajungi-de-la-un-magazin-pe-strada-teilor-din-pitesti-la-o-retea-de-14-magazine-cu-afaceri-de-30-de-milioane-de-lei-14871208
14871208
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.