​Cine este managerul care vinde cel mai mult whiskey în România

Autor: Ioana Matei Postat la 16 iulie 2015 849 afişări

​Cine este managerul care vinde cel mai mult whiskey în România

Creşterea accizelor în 2013, cât şi condiţiile macroeconomice au fost principalele motive pentru care, în ultimii patru ani, piaţa nu a crescut, iar 2014 a fost un an dificil pentru întreaga piaţă a băuturilor alcoolice, marcată de creşterea preţurilor tuturor acestor băuturi, potrivit lui Efthymiou. În luna septembrie 2013, guvernul a mărit acciza la alcool cu 33%, de la 750 de euro pe hectolitru de alcool pur până la 1.000 de euro pe hectolitru, ceea ce a condus la creşterea preţurilor produselor, în special la cele economice, şi la o mutare a consumului spre produse neaccizate, cum ar fi vinul, spre exemplu. „Suntem totuşi mândri că prin strategii comerciale şi de marketing potrivite, am reuşit să creştem cota de piaţă pntru majoritatea brandurilor-cheie din portofoliul PPD“, explică el optimist. 

Cele mai performante branduri sunt mărcile de whisky J&B şi Johnnie Walker, urmate de vodca Smirnoff – clasamentul acesta fiind stabil de câţiva ani. În plus, Tazovski Vodka, Campari, Aperol, Sheridans, Bailey, Cinzano şi San Pellegrino completează lista brandurilor performante din portofoliu, potrivit lui Efthymiou.

El a observat o evoluţie pozitivă pe segmentul băuturilor alcoolice premium condus de single malt-uri, vodca super- premium şi coniac. „Aceasta este influenţată de creşterea produselor disponibile şi de creşterea nivelului de awarness pentru brandurile premium“, potrivit directorului regional al PPD. „Canalul HoReCa joacă un rol important în acest sens, iar barmanii sunt principalii promotori ai  băuturilor premium.“ PPD România a avut rezultate pozitive în 2014 pentru cele două branduri principale de whisky, J&B şi Johnnie Walker, care împreună reprezintă mai mult de 30% din cota de piaţă şi se îndreaptă spre 50% cotă de piaţă din categoria estimată la o valoare de retail de 1,2 milioane de dolari, potrivit IWSR.

„Fără îndoială, reputaţia globală a unui brand aduce un avantaj semnificativ în succesul unui brand în România. Românii sunt călători pasionaţi şi sunt foarte receptivi să experimenteze culturi, stiluri de viaţă şi trenduri diferite şi, de asemenea, branduri“, spune el. Iar optimismul lui Efthymiou se menţine şi în strategia companiei de anul acesta, axată pe creşterea vânzării volumelor pentru brandurile din portofoliu şi nu prin noi achiziţii. În ce priveşte ţările pe care le coordonează, spune că fiecare dintre acestea are caracteristici diferite ale profilului consumatorilor şi comportamentelor de consum, indicatorilor economici şi standardelor de viaţă. „Un lucru interesant comun pentru fiecare dintre aceste pieţe este trecerea consumatorilor de la băuturile tradiţionale, locale, la branduri internaţionale cunoscute“, observă Efthymiou. Exemplifică prin Johnnie Walker, produs de Diageo şi ale cărui vânzări au crescut în toate cele trei pieţe în ultimii ani.

În ce priveşte preferinţele românilor, categoria whisky este în continuare cea mai importantă din segmentul băuturilor spirtoase importate, atât în termeni de volum, cât şi ca valoare, reprezentând mai mult decât dublul categoriei vodcă. „Cercetările arată că această categorie va creşte în următorii trei ani datorită creşterii numărului consumatorilor, mai degrabă decât o creştere a consumului per capita.“ Efthymiou spune că România este foarte importantă pentru grup, unul dintre motive fiind faptul că dintre pieţele pe care le coordonează ţara noastră este cea mai mare piaţă, atât în termeni de volum, cât şi ca venituri, după Cipru.

Chiar dacă piaţa locală, de peste 20 de milioane de locuitori, este mai mare, în Cipru PPD este şi distribuitorul berii Carlsberg, ce deţine 60% din piaţă. „Când aduci bere şi apă, businessul este puţin diferit, în România ne-am concentrat pe băuturile spirtoase şi am intrat recent şi pe cea a băuturilor non-alcoolice plate“ – spune el, referindu‑se la brandurile San Pellegrino şi Aqua Panna, integrate în companie la începutul anului.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/cine-este-managerul-care-vinde-cel-mai-mult-whiskey-in-romania-14588648
14588648
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.