"Cel mai bun prieten al omului". Un business de 1 miliard de lei

Autor: Georgiana Călin Postat la 14 septembrie 2016 1946 afişări

"Cel mai bun prieten al omului". Un business de 1 miliard de lei

În ultimii ani, România a preluat şi „moda“ vest-europeană în care animalele sunt acceptate în diverse locaţii împreună cu stăpânii lor, locaţii care primesc denumirea de „pet friendly“. „Majoritatea locaţiilor care se declară nu sunt, de fapt, pet friendly“, spune Bogdan Ivănescu, fondatorul primei platforme online de servicii utilitare dedicate posesorilor de animale de companie. Platforma oferă gratuit informaţii verificate despre serviciile de cazare, masă, asistenţă medicală, cosmetică veterinară, dresaj şi pensiune de care pot beneficia animalele de companie. Implementată la începutul lunii septembrie 2014, după o investiţie de aproximativ 20.000 lei, platforma îşi propune „să aducă la normalitate şi în România statutul pe care animalele de companie, în general, şi câinii, în mod special, îl capătă atunci când intră într-o familie“, spune fondatorul proiectului.

„De fiecare dată când intenţionam să plec cu familia undeva, aici incluzând şi câinele, pierdeam foarte mult timp căutând un hotel sau restaurant în care puteam merge cu animalul de companie“, povesteşte Bogdan Ivănescu. În majoritatea cazurilor, era refuzat, situaţie cu care se confruntă majoritatea posesorilor de animale. „Petfriendly.ro este soluţia noastră pentru această problemă şi ne propunem să devină o platformă interactivă prin care să interacţionăm permanent cu utilizatorii ei“, adaugă el. Printre strategiile de a promova locurile care permit accesul cu animale, a stabilit ca locaţiile HoReCa să nu plătească taxa de 9 euro/lună, faţă de clinici veterinare, crescătorii sau alte tipuri de locaţii pet friendly. Iar reacţia oamenilor este foarte bună, spune Ivănescu, având 500 de vizitatori unici pe lună, cifră aflată în creştere, dar înregistrând de 10 ori mai mulţi vizitatori atunci când sunt concursuri canine.

Cele mai multe locaţii pet friendly sunt concentrate în zona Capitalei şi pe litoral, însă la nivel de regiuni Transilvania are un număr mult mai mare de locaţii prietenoase cu animalele de companie, iar Moldova se află la capătul opus. În medie, fiecare capitală de judeţ are cinci locaţii pet friendly, mai declară fondatorul. Platforma sa a înregistrat o cifră de afaceri de 11.000 de lei anul trecut, însă ţine să precizeze că aceasta nu e o afacere propriu-zisă, ci are mai mult o componentă de CSR. Pentru că e din ce în ce mai dificil să gestioneze acest proiect – el fiind medic, preşedintele Băncii de Celule Stem şi preşedintele Asociaţiei Proprietarilor de Câini din România – Bogdan Ivănescu şi-ar dori ca la un moment dat altcineva să preia această platformă, să se ocupe de verificarea locaţiilor şi să o crească, în beneficiul animalelor de companie.

Se poate spune că piaţa de produse şi servicii destinate animalelor de companie nu a suferit scăderi drastice, în ciuda efectelor negative ale crizei asupra veniturilor disponibile, arată studiul Euromonitor. Explicaţia stă - aşa cum menţiona şi Andreea Mihai -  în schimbarea atitudinii faţă de animalele de companie, care a contribuit la o diversificare a ofertei şi o reducere a preţului mediu unitar. Această schimbare de atitudine provine şi din faptul că din ce în ce mai multe persoane, în special din mediul urban, percep animalele de companie ca membri ai familiei, fiind din ce în ce mai conştiente de necesitatea nutriţională sau bunăstarea acestora. Conştientizarea acestor lucruri a dus, aşadar, la creşterea calităţii produselor, a vânzărilor şi volumelor lor. 

Mai e însă cale lungă până la comportamente excentrice, aşa cum sunt animalele de companie ale celebrităţilor care primesc moşteniri, au bijuterii cu diamante şi tratamente cu preţuri uluitoare. În Brazilia – ţară aflată pe locul trei în ce priveşte ponderea proprietarilor de animale – au apărut şi primele „grădiniţe pentru câini“, un centru unde stăpânii îşi lasă animalele de companie când pleacă la serviciu şi îi iau înapoi seara. Centrul deţine piscine, una în interior şi una în aer liber, iar animalele urmează o rutină zilnică, de sosire, exerciţii fizice şi masă, exact ca pentru oameni. Tot brazilienii au inventat şi un motel pentru cupluri de animale.

În Sao Paolo, multe restaurante oferă meniuri speciale pentru câini, în timp ce un antreprenor din Rio de Janeiro a inventat o bere fără alcool pentru aceştia, cu aromă de friptură. Pe lângă Brazilia, mai arată studiul GfK, cei mai mulţi proprietari de animale de casă se află în Argentina şi Mexic, urmate îndeaproape de Rusia sau SUA.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.