Brokerii de vacanţe pe mare au transformat hobby-ul pentru navigaţie într-o afacere profitabilă

Autor: Ioana Matei Postat la 28 iulie 2015 668 afişări

Vacanţele pe iaht sunt cea mai nouă tendinţă de pe piaţa din România - turiştii au parte de un program flexibil, posibilitatea de a vedea câte o nouă destinaţie în fiecare zi, acces la golfuri ascunse, cât şi la comunitatea selectă a navigatorilor. Odată cu dorinţa lor de a-şi petrece concediile departe de hoteluri, creşte şi numărul antreprenorilor români de pe nişa organizatorilor de evenimente pe iaht, ce şi-au transformat hobby-ul pentru navigaţie într-o afacere profitabilă.

Prin intermediul Yachting Lifestyle, clienţii au acces fie la vacanţe standard de o săptămână, fie la vacanţe private organizate exclusiv pentru familiile sau prietenii lor, printr-o ofertă personalizată. „Noi nu suntem agenţie de turism, noi suntem brokeri de iahturi – organizatori de evenimente pe iaht. Avem parteneriate cu agenţiile de turism pentru, spre exemplu, turiştii care îşi doresc cazare în plus în destinaţiile în care ajungem“, spun fondatorii Yachting Lifestyle. Cei doi organizează vacanţe în destinaţii de vară, dar şi de iarnă – în Thailanda, Insulele Virgine Britanice, Bahamas, Capul Verde sau Canare. „Îţi laşi bocancii şi hainele de iarnă la aeroport şi în patru ore eşti pe barcă, faci baie în Oceanul Atlantic“, descriu cei doi experienţa unei vacanţe în afara sezonului.

Indiferent de destinaţie, iahtul devine mijlocul de transport, spaţiul de cazare, platforma de plajă, terasa, uneori salonul de evenimente, iar turiştii beneficiază de schimbarea peisajului în fiecare zi şi de accesul la golfuri în care altfel nu ar ajunge. Spun că investiţia nu s-a terminat, dar se ridică la câteva zeci de mii de euro, calcul în care nu intră iahtul deţinut de Adrian Poparad. „Experienţa din asigurările de viaţă m-a învăţat că întotdeauna când este un domeniu nou, este bine să fii pregătit să investeşti şi să nu ai aşteptări care să nu fie realiste“. Yachting Lifestyle organizează şi team buildinguri, mai ales la Marina Limanu, iar costul pentru acestea este, potrivit antreprenorilor, de circa 250-270 de euro de persoană pentru două zile. De la lansarea oficială a Yachting Lifestyle, au început să organizeze câte un eveniment propriu lunar, la care se adaugă şi ofertele personalizate.

Tot din pasiunea pentru navigaţie a pornit şi proiectul Friends Yachting, lansat de Alexandru Pop şi Alexandru Olteanu, doi tineri cu experienţă în turism. Proiectul a început cu o investiţie de 30.000 de euro şi oferă clienţilor din România alternativa vacanţelor petrecute pe iahturi în destinaţii din Italia, Grecia şi Croaţia, dar şi altele mai exotice, în Caraibe. Alexandru Pop a plecat prima oară într-o vacanţă pe un iaht în urmă cu cinci ani. De atunci, a observat că tot mai mulţi dintre prieteni au fost atraşi de genul acesta de activitate. În baza pasiunii comune pentru iahturi, a început împreună cu partenerul său de afaceri, Alexandru Olteanu, să organizeze ieşiri pe mare sub propria firmă anul trecut. Cei doi descriu proiectul drept unul caracterizat de o implicare antreprenorială majoră, axată mai ales pe informarea oamenilor asupra acestui gen de vacanţe. Antreprenorii spun că după primul an de activitate se apropie de break-even, iar în 2016 vor înregistra profit.

Printre planurile de dezvoltare viitoare ale Friends Yachting se află extinderea ofertei cu destinaţii exotice pentru cei care îşi doresc astfel de vacanţe în mijlocui iernii. Anul trecut, spre exemplu, au organizat o vacanţă în Caraibe, în Insulele Virgine Britanice şi vor continua să promoveze o astfel de destinaţie. Anul viitor vor să extindă şi echipa de ambasadori şi să ajungă de la 30 la peste 100 de persoane.

Preţul mediu pentru o astfel de vacanţă de o săptămână este de aproximativ 500 de euro, potrivit reprezentanţilor acestei nişe. Factori precum sezonul, tipul şi vechimea iahtului, momentul în care se realizează plata şi destinaţia pot să crească sau să scadă această limită. În afara Europei preţurile cresc, o vacanţă de o săptămână în Thailanda ajungând să coste aproximativ 3.000 de euro, potrivit reprezentanţilor Yachting Lifestyle. Se pot organiza însă şi vacanţe mai scumpe: cele cu două sau trei cabine duble, cu skipper, bucătar, hostess şi atunci preţurile pot începe de la 30.000 de euro şi creşte prin adăugarea de servicii precum transportul cu limuzina de la aeroport. 

Clienţii care accesează genul acesta de vacanţe sunt mai ales tineri cu vârsta cuprinsă între 28 şi 35 de ani. ”Suntem convinşi că media va creşte şi că vor veni şi oameni mai în vârstă, aşa cum se întâmplă cu turiştii din Europa de Vest sau Statele Unite. Este o variantă accesibilă la vacanţele clasice, dar momentan reticenţa există„, explică fondatorii Friends Yachting.

”Dacă te uiţi în marinele ţărilor cu tradiţie de iahting, noi, românii, suntem cam cei mai tineri, am observat cupluri de străini care au peste 65 de ani şi practică o astfel de vacanţă„, spun şi reprezentanţii Yachting Lifestyle. Potrivit lor, clienţii sunt doctori, avocaţi, IT-işti, oameni din corporaţii sau antreprenori. Dacă sailingul ca hobby poate fi costisitor, varianta închirierii sau a cumpărării unei vacanţe organizate este accesibilă persoanelor cu un salariu de 700-800 de euro pe lună, spune Ionuţ Giuşcă.

Dat fiind faptul că preţul pentru o ambarcaţiune la mâna a doua este circa 50-60.000 de euro, firmele specializate pe nişa organizării vacanţelor pe iahturi nu deţin flote, ambarcaţiunile folosite fiind închiriate de la partenerii din marine din lumea întreagă, proprietari de iahturi sau de flote sau companii. 

În prezent, numărul firmelor ce activează pe nişa organizării de evenimente pe mare este până în cinci, însă potenţialul de creştere este mare, dat fiind atât numărul mare de skipperi români pregătiţi de şcolile de navigaţie din România – 300-500 de persoane anual – cât şi comunităţile ce se dezvoltă  pe uscat – de la discuţii pe Facebook până la întâlniri în care se pun la cale viitoarele destinaţii.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/brokerii-de-vacante-pe-mare-au-transformat-hobby-ul-pentru-navigatie-intr-o-afacere-profitabila-14645458
14645458
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.