Au mizat pe un studio creativ de tehnologie şi în 2017 şi-au propus să depăşească pragul de 1 milion de euro

Postat la 17 noiembrie 2016 145 afişări

Au mizat pe un studio creativ de tehnologie şi în 2017 şi-au propus să depăşească pragul de 1 milion de euro

A urmat angajarea la Hyperactive (actualul SeniorHyper) ca head of development; n-a renunţat însă niciodată la proiectele de freelancing şi la un moment dat şi-a dat seama că nu îşi doreşte să se angajeze nicăieri pe piaţă. „Nimic nu mă motiva suficient de mult şi nu-mi oferea un «teren de joacă» destul de complex.” Acela a fost momentul când, împreună cu Dan Dobre, un fost coleg şi colaborator, au hotărât să înfiinţeze propria companie. „Ideea pentru DEV51 nu a venit dintr-o analiză de piaţă, nici ca un concept de start-up sau ca vreo încercare de îmbogăţire. Noi l-am văzut ca pe un pas natural: pe de o parte, proiectul a apărut din dorinţa de a găsi un loc care să ne păstreze motivaţia la cote maxime, iar pe de altă parte din ambiţia de a face lucrurile mai bine.”

DEV51 a apărut într-una din cele mai agitate perioade din viaţa lor – asociatul său urma să devină tată, iar el îşi planifica nunta. „Asta cred că ne-a motivat şi ne-a determinat să nu renunţăm. În primele luni, împărţeam banii din firmă între facturile la curent şi benzina pentru maşină”, povesteşte antreprenorul. Unul dintre cei mai vechi clienţi a fost salonul de înfrumuseţare Anastasia Beverly Hills, pentru care lucrează şi acum la diferite proiecte punctuale. Apoi au urmat Vodafone, Click4Fashion (preluat de FashionUP) şi guvernul României.

Recrutarea este – la fel ca în cazul tuturor celorlalte afaceri care activează în IT pe piaţa locală – cel mai dificil aspect legat de dezvoltarea afacerii. „Se tot vorbeşte despre exodul programatorilor foarte buni din România şi, din experienţa noastră de pe piaţă, este cât se poate de adevărat”, observă Şuleapă. O soluţie pe care urmează să o implementeze este dezvoltarea unei ramuri a companiei-mamă special pentru studenţii şi programatorii entry-level, „un fel de incubator de tinere talente”. „Aici ne confruntăm cu unul dintre cele mai mari paradoxuri ale pieţei. Ne plângem că oamenii talentaţi din ţară pleacă să lucreze în Silicon Valley, dar toate companiile de aici cer minimum trei ani experienţă”, descrie Şuleapă situaţia de pe piaţă. Au observat că pe piaţa românească nu există încă un sistem perfomant de internshipuri, iar studenţii şi absolvenţii intră într-un cerc vicios: „Vreau să mă angajez, dar mi se cere experienţă. Nu pot acumula experienţă, pentru că nu mă pot angaja”.

Chiar dacă s-au poziţionat drept o companie cu cerinţe înalte când vine vorba de recrutare, se declară totuşi junior-friendly: „Şi acum avem în DEV51 oameni tineri, pe care îi creştem şi îi învăţăm tot ce ştim mai bine”. Una dintre întrebările clasice de la interviurile lor de angajare este: „Ce te face curios, motivat şi te ţine treaz nopţile?”.

Competiţia în rândul recrutărilor de programatori i-a determinat să ia în calcul dezvoltarea de sucursale ale companiei şi în afara Capitalei. Şi-au propus să deschidă sucursale DEV51 în Iaşi, Braşov şi Timişoara. La aceste ambiţii se adaugă şi deschiderea unei filiale în Statele Unite ale Americii, axată pe zona de vânzări şi new business, pentru atragerea clienţilor internaţionali, spune Şuleapă.

Planurile de dezvoltare nu se opresc aici şi includ lansarea a două produse software proprii; şi-au propus ca până la finalul acestui an să iasă în piaţă cu cel puţin unul dintre acestea. Dificultăţile legate de găsirea programatorilor îi determină pe antreprenorii români cu afaceri în IT să caute soluţii diverse în lupta cu multinaţionalele – un alt exemplu în acest sens este producătorul de soluţii software Zitec, companie înfiinţată de Alexandru şi Simona Lăpuşan, cu afaceri ce se îndreaptă spre 4,5 milioane de euro anul acesta; pentru a se dezvolta, în lipsă de noi candidaţi, compania se concentrează pe integrarea de firme cu până la 20 de angajaţi. Piaţa locală de software şi servicii IT este estimată la circa 3 miliarde de euro.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.