Antreprenoriat în trei direcţii de business

Autor: Ioana Matei Postat la 28 mai 2015 536 afişări

Din studiile făcute de Bogdan Ştefan şi de Ionuţ Costea, proprietarii agenţiei de turism Genius Travel, 80% dintre români nu au fost niciodată în Delta Dunării. Cifra a fost suficientă pentru ca cei doi să se lanseze în hotelărie la Murighiol.

Au inaugurat Genius Delta Resort anul trecut, însă nu au avut  rezultatele scontate de la început, astfel că, în toamnă, au hotărât să schimbe strategia. „Ne-am dat seama că nu este cel mai potrivit loc pentru un hotel cu meniu a la carte, aşa ca am luat decizia să concepem nişte pachete turistice.” Au creat astfel un concept de vizitare a Deltei Dunării low-cost sub care vând două pachete, de două şi trei nopţi, care includ transport, cazare, mesele zilnice, cât şi excursii cu barca destinate tuturor celor care nu au văzut încă delta, sub numele „Delta pentru toţi”.

Pachetul de două nopţi costă 349 de lei în luna octombrie, 399 în mai şi iunie şi 499 în vârf de sezon (iulie-august). Pachetul de trei nopţi porneşte de la 459 de lei şi ajunge la 749 de lei. Oferta include transport din Bucureşti, cât şi transfer din Piteşti şi Ploieşti, oraşele unde agenţia are birouri. Au testat piaţa în toamna anului trecut şi au înregistrat circa 200-300 de turişti, motiv pentru care au luat decizia extinderii ofertei şi anul acesta.

Capacitatea de cazare a proprietăţii este de 90 de locuri, dar cei doi antreprenori spun că nu îşi doresc să depăşească numărul de 72 de turişti, număr limitat de cele 36 de locuri, care reprezintă capacitatea totală a celor trei bărci care ar putea asigura două excursii zilnice. Antreprenorii speră să ajungă astfel la 3.000-3.500 de turişti anul acesta, iar amortizarea investiţiei să se realizeze după primii trei ani de activitate. Ştefan estimează că, în doi ani, va ajunge la afaceri de 5.000 de turişti. „Dacă 2.000 dintre ei ar fi străini, atunci s-ar atinge maximul afacerii, de 550-600.000 de euro încasări.” În prezent, un segment important de clienţi este reprezentat de persoanele în vârstă. Deocamdată nu se axează pe turiştii străini, din cauza unui mod diferit în care ei ar trebui abordaţi, însă iau în considerare această variantă pentru anul viitor. 

Paradoxul pe care cei doi antreprenori l-au descoperit în Delta Dunării este că aprovizionarea cu peşte e o chestiune delicată, dat fiind faptul că legea interzice achiziţionarea acestuia direct de la pescari, iar centrele de colectare au contracte cu marile magazine. „Când am ajuns la hotel, îmi imaginam că este ca în Grecia, unde peştele este adus la hotel direct de pescari. Dar nu ne ajută în acest sens nici legea, nici localnicii”, îşi aminteşte el perspectiva iniţială a businessului. 

Planurile de dezvoltare viitoare ale celor doi antreprenori vizează administrarea unor unităţi hoteliere şi în afara ţării. De altfel, au primit o propunere pentru administrarea unui hotel din Thasos, dar au decis să aştepte anul acesta pentru a se familiariza cu modul de conducere a unei astfel de afaceri, mai ales că „experienţele costă”.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/antreprenoriat-in-trei-directii-de-business-14352713
14352713
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.