Absolventul de ştiinţe economice care vrea să redeseneze silueta feminină

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 10 februarie 2016 6198 afişări

Sorin Moldoveanu are 28 de ani, este licenţiat în economie şi drept, iar începutul de an a coincis cu primii săi paşi ca antreprenor, în domeniul costumelor la comandă. Este încredinţat că va găsi şi clientelă feminină, fiind primul care propune acest serviciu pe piaţa românească. A pornit din start cu un logo - Sir Ludovic -, cu site funcţional, cu sediul aranjat, iar bilanţul primei luni de funcţionare se sumarizează cu o rată de succes de 30% - trei comenzi de pe urma a zece întâlniri cu clienţii.

Nu vedea un traseu exact pe care să-l urmeze, dar a văzut multe afişe cu evenimente de antreprenoriat, a participat la unele dintre acestea şi a întâlnit oameni ca Florin Adronescu, fondatorul Flanco, sau Dragoş Atanasiu, proprietarul Eurolines. „Mă inspirau, vedeam că se poate crea o firmă de la nimic, de la stadiul de idee. Când ai pasiune ai un motor intern care te conduce şi te face să treci peste toate obstacolele.“ Ca student, a lucrat o vreme în domeniul asigurărilor, la Allianz Ţiriac, în vânzări şi customer care şi a căpătat cunoştinţe legate de relaţia cu clientul, cât de important este un partener eficient, relaţia directă cu clientul. Tot în timpul facultăţii a intrat în contact cu alţi tineri, de vârsta sa, care erau deja antreprenori în domeniul costumelor făcute la comandă şi când i s-a propus să fie consilier vestimentar, la început avea senzaţia că asta înseamnă să fie vânzător de costume.

Oferta a devenit interesantă când i s-a spus că în acest domeniu poate intra în contact cu oameni importanţi, cum sunt şefii marilor companii. Iar la început, când a început să înveţe despre domeniul made-to-measure, vedea numărul foarte multe ţesături şi se întreba: „Când vreodată o să le ştiu pe toate??“, povesteşte, arătând cu mâna spre cataloagele cu mostre de ţesături. „Acum ştiu, cu ochii închişi, toate detaliile. Gama este foarte mare, se poate ajunge la câteva mii foarte uşor.“ Producătorul, fineţea ţesăturii, gramajul şi compoziţia sunt cele patru criterii ale unei ţesături, iar „când clientul dă reperele acestea, ştiu exact unde să-l îndrum, ce să-i arăt“.

Procesul made-to-measure începe cu întâlnirea dintre client, croitor şi consilier; urmează alegerea ţesăturii, apoi a unui model, în funcţie de desenele cu croieli – clientul poate vedea şi câteva modele gata realizate. Sunt făcute măsurătorile şi alegerile legate de nasturi, cusături, butoniere, forma reverelor, a buzunarelor. O întâlnire între consilierul vestimentar, croitor şi client este planificată să dureze în jur de o oră, „dar eu îmi iau tot timpul o marjă de două ore. Ştiu că pot interveni elemente, ca indecizia în momentul în care se alege ţesătura. Am avut şi o întâlnire de 3,5 ore. Este un proces destul de elaborat“.

De obicei clienţii îşi doresc ţinute pentru ocazie sau business şi despre acest segment tânărul antreprenor spune că o piaţă interesantă, „cu circa 15 firme care fac croitorie la comandă pentru domni, un ocean roşu, în zona de croitorie pentru doamne avem un ocean albastru“ (aluzie la cartea de business „Stategia oceanului albastru“ n.red.). Durata în care se realizează o ţinută este de trei săptămâni şi jumătate – o lună, iar preţurile pleacă de la 2.000 de lei pentru un costum de două piese, cu sacou şi pantalon, fiind folosite doar ţesături cu compoziţie 100% fibre naturale, spune Moldoveanu. Un costum poate ajunge chiar şi la 39.000 de lei, iar plaja de preţuri în cazul cămăşilor făcute la comandă se plasează între 400 şi 1.200 de lei, cel mai important factor fiind costul materialului ales.

În cazul ţinutelor made-to-measure moda nu este o ameninţare, pentru că, spune Sorin Moldoveanu, „de mulţi ani nu s-a mai schimbat mare lucru în designul costumului – o ţinută elegantă, formală. Nu se demodează. Dar ţesăturile au o viaţă anume în funcţie de fineţe sau compoziţie“. Şi chiar dacă acum sunt preferaţi pantalonii stil „pană“, cât mai înguşti jos, tânărul este încredinţat că nu vor interveni prea curând schimbări nici în ce priveşte această croială. „Orice client, cu orice fizionomie, îşi doreşte costumele cât mai apropiate de corp şi atunci intervine iscusinţa consilierului să îi spună ce îl avantajează, ce variante are. Trebuie explicat cât mai concret şi corect, să ai argumente pertinente.“

Antreprenorul se aşteaptă să ajungă la o cifră de afaceri de câteva milioane de lei în 2-3 ani; marja de profitabilitate în domeniu este de 15-20%. Are şi alte planuri, pentru colecţii pentru doamne şi domni, dar şi creşterea notorietăţii numelui Sir Ludovic, un alt showroom, poate şi reprezentanţe.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/absolventul-de-stiinte-economice-care-vrea-sa-redeseneze-silueta-feminina-15057116
15057116
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.