A renunţat la compania pe care o conducea de 12 ani pentru a lansa un business în domeniul parfumurilor

Autor: Ioana Matei Postat la 21 mai 2015 1650 afişări

Anca Marcu a renunţat la o afacere  de distribuţie de produse de unică folosinţă pe care a condus-o timp de 12 ani şi s-a  relansat în antreprenoriat pe baza pasiunii sale pentru parfumuri şi pentru istoria lor.

Preţurile pentru parfumurile comercializate în cadrul Marab Perfumery pornesc de la 180 de lei şi ajung la 1.800 de lei, în cazul unui parfum produs în ediţie limitată de 3.000 de bucăţi şi a cărui sticlă este creată din sticlă de Murano de un artizan din Veneţia. Potrivit lui Marcu, produsele comercializate de ea se adresează unor clienţi maturi, persoane cu vârste de peste 30 de ani, cu studii peste medie, care au călătorit şi care cunosc acest gen de parfumuri. „Cu toate că ne-am dorit, nu ne adresăm tinerilor, ei caută brandurile comerciale.“ Şi-a propus să îi înveţe pe clienţii români modul cum cultura orientală se îmbină cu ritualul parfumării şi să îi determine să fie propriul parfumier, îmbinând esenţele de parfum, să îşi aromatizeze casa sau chiar şi să îşi afume hainele cu răşini speciale, la fel ca arabii. „Din ce am observat, clienţii sunt din ce în ce mai deschişi către acest segment, spiritul latin ne face să ne dorim ingrediente mai tari, mai opulente, prin care să ieşim în evidenţă.“ Potrivit ei, Marab Perfumery vinde 20-25 de parfumuri zilnic, în locaţia din Bucureşti, în franciza din Constanţa, cât şi prin colaborările cu saloane de frumuseţe.

În ce priveşte experienţa de a face afaceri cu arabii, spune că modul lor de a discuta este unul atipic: „Sunt foarte deschişi, te aşteaptă ca şi cum ai fi un membru al familiei şi ai impresia că îţi pun totul la picioare, că îţi oferă cele mai bune condiţii, iar negocierea cu ei îţi lasă impresia că vor rezolva totul pentru tine, însă lucrurile nu stau deloc aşa“, explică ea. S-a lovit de diferenţele culturale încă de la început, când a aşteptat timp de două luni ca partenerii ei arabi să rezolve din punct de vedere logistic trimiterea primelor importuri.

Competiţia este acerbă pe piaţa locală a parfumurilor, care ocupă o pondere de aproximativ 10% din piaţa locală a cosmeticelor, ce are o valoare totală de aproximativ un miliard de euro (4,3 miliarde de lei), potrivit celor mai recente informaţii publicate de compania de cercetare de piaţă Euromonitor Internaţional. Cei mai activi jucători de pe piaţă sunt parfumeriile Beautik Haute Perfumerie, operati de compania Green Net, ce a înregistrat în 2013 afaceri de 22,6 milioane de lei (5,07 milioane de euro), Madison Perfumery, cu o cifră de afaceri de 1,5 milioane de euro în 2012, Elysée Concept Maison des Parfums, cu o cifră de afaceri de 2,87 milioane de lei (cca 640.000 de euro) în 2013. Cele mai multe vânzări sunt însă înregistrate de lanţul de magazine cosmetice Sephora, operat de compania elenă Sephora Marinopoulos, ce a înregistrat afaceri de 142,3 milioane de lei (31,9 milioane de euro) în 2013 şi de lanţul de parfumerii Douglas, cu afaceri de 53,4 milioane de lei (12,5 milioane de euro) în 2013.

Cu toate acestea, Anca Marcu şi-a propus ca până la finalul anului să deschidă încă un magazin în Bucureşti, mai mare şi în care să aducă şi alte produse cu specific oriental, iar ulterior să dezvolte şi alte francize în oraşe precum Timişoara, Iaşi, Cluj-Napoca.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/a-renuntat-la-compania-pe-care-o-conducea-de-12-ani-pentru-a-lansa-un-business-in-domeniul-parfumurilor-14307293
14307293
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.