530 de mici producători români vând online prin programul eMAG „Deschide România”

Autor: Andra Stroe Postat la 19 februarie 2018 1894 afişări

La un an din momentul lansării programului eMAG „Deschide România”, 530 de mici producători şi întreprinderi sociale care produc în România şi-au listat produsele în site, depăşind estimarea iniţială.

530 de mici producători români vând online prin programul eMAG „Deschide România”

Aceştia au listat peste 120.000 de produse făcute în România, iar categoriile cele mai populare din „Deschide România” sunt: produsele pentru casă şi grădină, hainele şi încălţămintea, jucăriile şi accesoriile.  

„Deschide România este un proiect pe termen lung, care vrea să îi promoveze pe micii producători români, dar şi să stimuleze alţi antreprenori să investească în producţia locală, având garantat acces la un canal de vânzare modern şi beneficiind, conform regulamentului proiectului, de comisioane preferenţiale. Interesul pe care producătorii români l-au arătat pentru program în acest an ne-a depăşit aşteptările şi credem că piaţa are un potenţial imens, în special prin efectele în lanţ pe care le poate genera, de la crearea de noi locuri de muncă în comunităţi şi până la stimularea industriei materiilor prime. Micii producători au nevoie atât de o piaţă de desfacere, cât şi de know-how şi suport pentru vânzarea online ”, a declarat Florin Filote, director eMAG Marketplace.

Familia Buta a deschis Handmade Butic, un magazin de produse handmade: aceştia produc genţi şi accesorii pentru femei şi bărbaţi, bijuterii, accesorii de păr şi butoni. Produsele lor au fost vândute pe Facebook şi în urmă cu puţin timp au deschis şi propriul website, dar cele mai mule comenzi vin prin intermediul platformei eMAG Marketplace. Cu ajutorul programului „Deschide România” această afacere a devenit principala sursă de venit a familiei, iar colaborarea cu eMAG „ne-a adus venituri peste aşteptări”, spune Emil Buta.

Adriana şi Lucian Saftiuc, proprietarii magazinului Fabrica din sat produc lenjerii de pat, pilote, cuverturi şi perne. Afacerea lor este la început, iar listarea pe eMAG Marketplace i-a ajutat să îşi creeze o reputaţie bună în mediul online. În plus, Adriana crede că cel mai important beneficiu al acestui program este că el creează o legătură între micii producători din România şi clienţi, cei care astfel îi pot susţine să îşi dezvolte afacerea.

Mircea Ursu creează oglinzi decorative de peste 16 ani, iar colaborarea cu eMAG a avut „un impact pozitiv asupra afacerii”. Deşi HolzArt are un canal propriu de vânzare online, comenzile directe de pe eMAG au stimulat afacerea.

Alberta Dan, administratorul unui magazin de familie, care produce mobilier tapiţat, spune că vânzările au „început să prindă viteză din luna iulie”. Înainte de a începe colaborarea cu eMAG, magazinul vindea produsele doar offline, iar folosirea unui nou canal de vânzare, prin listarea pe eMAG, a generat o creştere vizibilă. Alberta spune că faptul că au beneficiat de un comision mai mic a fost, de asemenea, de ajutor pentru magazinul Albert Casa.

Proprietarii magazinului Koson, care vinde produse unicat din piele (genţi, curele, portofele) au observat rapid avantajele programului Deschide Romania: „clienţii apreciază că produsele noastre sunt făcute manual, iar noi resimţim efectele pozitive ale colaborării cu eMAG,” au spus Trifan Gabriel şi Aurelian Galice, proprietarii magazinului.

Programul „Deschide România” a fost creat pentru mici producători, ONG-uri cu activităţi de producţie din care se autofinanţează şi PFA-uri care realizează produse meşteşugăreşti. Acestea pot avea orice domeniu de activitate, cu excepţia industriei alimentare. Pentru ca un magazin să fie eligibil, cifra de afaceri înregistrată în anul fiscal încheiat nu trebuie să depăşească 500.000 de lei. Magazinele înscrise în acest program beneficiază de un regim special de comisionare redus cu 50%, iar ONG-urile au comision zero.

Comercianţii care doresc să vândă pe platforma eMAG Marketplace în cadrul programului „Deschide România” trebuie să producă exclusiv în România, cu respectarea tuturor normelor şi prevederilor legale, iar produsele lor pot fi inclusiv produse meşteşugăreşti, realizate în serii mici.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.