Visa de mic să să devină bancher, iar acum este designer floral. „Nu mi-am dorit să ajung să lucrez în domeniu însă acum nu mă văd făcând altceva“

Autor: Cristina Roşca Postat la 14 octombrie 2015 1592 afişări

Visa de mic să să devină bancher, iar acum este designer floral. „Nu mi-am dorit să ajung să lucrez în domeniu însă acum nu mă văd făcând altceva“

La început cei doi antreprenori şi‑au concentrat atenţia pe evenimentele corporate, unde intrarea este mai dificilă şi se face prin agenţii de publicitate şi PR, după cum spune Dhaniel Nora. Acum au ajuns să aibă în medie două evenimente pe săptămână, însă în sezonul nunţilor au patru, câte două din fiecare. „Pe segmentul de nunţi am început să intrăm abia în 2014 pentru că aveam nevoie de o constanţă în business, iar vara segmentul corporate doarme de multe ori.“

Astăzi, circa 60% din business vine din corporate şi cam 40% din nunţi, cu încasări de cam 4.000-5.000 de euro pe săptămână. O nuntă mare poate aduce încasări de peste 10.000 de euro, în timp ce una obişnuită înseamnă, în medie, venituri de 1.000-2.000 de euro. În cazul evenimentelor, preţul începe de la câteva sute de euro şi merge până la peste 10.000 de euro la cele mai complexe.

Compania Suntime Events SRL a terminat anul trecut cu afaceri de aproape jumătate de milion de lei (peste 100.000 de euro). „Anul acesta a fost mult mai bun decât 2014, după ce anul trecut am avut o dublare a businessului faţă de precedentul. În 2013 însă eram doar noi, fără niciun angajat, iar anul trecut ajunsesem deja la patru. Acum avem şase şi mai vrem alţi doi salariaţi permanenţi.“ Nunţile sunt pregătite de regulă de joia pentru weekend, însă pentru unele evenimente corporate Dhaniel Nora şi colegii săi se pregătesc şi o lună înainte. „Florile sunt doar o parte din tot ce înseamnă businessul nostru. În spate se ascunde multă muncă inginerească de cadre şi structuri.“

În România nu există cursuri de profil pentru această meserie, povesteşte Dhaniel Nora. În Olanda şi în Franţa sunt şcoli de floristică unde trebuie să studiezi între unu şi trei ani. „Eu am învăţat de la un prieten, iar apoi m-am perfecţionat lucrând. Am fost însă bun la lucru manual de când eram copil. Mi-amintesc că naşa mea vindea ce făceam eu în magazinul ei de cadouri din Sibiu.“ Când era copil, el era cel care decora bradul. L-a ajutat şi că are o minte tehnică şi îl mai ajută în continuare faptul că lucrează mult la structuri şi le face uneori de zece ori mai puternice decât trebuie pentru a nu avea probleme la evenimente. „Până acum nu am avut.“

Florile le comandă pe bursa de la Alasmeer din Olanda, unde poate găsi în orice perioadă a anului aproape orice floare. Le comandă prin intermediul unui broker, în fiecare zi de luni, iar joi dimineaţa ajung la el. „Bursa este ceva imens, echivalentul a 120 de terenuri de fotbal. Este cea mai mare clădire comercială din lume, vizibilă din spaţiu. Acolo eu văd preţul, văd gramajul, dimensiunea, numărul de capete disponibile, producătorul pentru fiecare floare.“ Olanda este cel mai mare comerciant de flori din lume, însă cel mai mare producător este Kenya, urmat de alte state din zona ecuatorială, unde clima favorizează producţia de flori. „Nu am o floare preferată, îmi plac toate. Înainte preferam florile de primăvară, cu miros plăcut, pentru că simţeam că au ceva în plus. Acum cred însă că te legi de lucrurile preferate şi nu vreau să fac asta.“ De aceea, încearcă să cumpere măcar o dată orice soi nou vede şi face comenzi şi în săptămânile când nu are evenimente. „Chiar dacă ne rămân flori, nu le folosim de la o săptămână la alta. În funcţie de soi şi de calitate, un trandafir, de exemplu, păstrat la 16-18 grade ţine şi o lună. La temperatura din casă, dacă este proaspăt, ar trebui să ţină minimum 6-7 zile.“

Ce nu s-a vândut timp de o săptămână pe bursa de flori merge la aftermarket, iar acolo se cumpără tot lotul, care este apoi împărţit către florăriile clasice, de cartier. „Spre exemplu, iniţial, preţul unui fir este 10 lei. După două zile este redus la jumătate, iar la ieşirea de pe bursă preţul lui mai reprezintă doar 10% din cel iniţial.“ Când ajunge la colţul străzii, floarea are deja două săptămâni şi se deteriorează şi mai repede pentru că este ţinută în condiţii incorecte, explică Dhaniel Nora.

Pe piaţa de florării din România sunt active peste 2.100 de firme cu afaceri de circa 600 milioane de lei (135 milioane de euro), potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. Piaţa este puternic fragmentată, cu multe buticuri şi afaceri de mici dimensiuni, însă în creştere rapidă.

Valoarea pieţei s-a dublat din 2008 până în 2014, chiar dacă mediul economic nu a fost favorabil.

Pe această creştere îşi bazează expansiunea şi Dhaniel Nora, care din această toamnă a lansat şi magazinul online cu produse predefinite şi cu variante pentru orice buget.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/visa-de-mic-sa-sa-devina-bancher-iar-acum-este-designer-floral-nu-mi-am-dorit-sa-ajung-sa-lucrez-in-domeniu-insa-acum-nu-ma-vad-facand-altceva-14835794
14835794
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.